شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رئیس جمهور#افغانستان#طالبان

معاون اشرف غنی: دولت افغانستان همچنان به ادامه مذاکرات صلح متعهد است


معاون اشرف غنی: دولت افغانستان همچنان به ادامه مذاکرات صلح متعهد است

معاون رئیس جمهور افغانستان گفت که حملات اخیر طالبان سبب ناامیدی مردم نسبت به مذاکرات شده، اما دولت افغانستان همچنان به ادامه مذاکرات صلح متعهد است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سرور دانش»  معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در دیدار با «دبورا لاینز» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان گفت که حملات اخیر طالبان این تلقی را به وجود آورده است که این گروه و حامیانش تصمیم جدی برای صلح ندارند و این نگرانی به وجود آمده است که ممکن است تلاش‌های صلح به ناکامی بینجامد.

وی افزود: اما حکومت افغانستان همچنان مصمم است که مذاکرات صلح را ادامه دهد و نمی‌خواهد که این مذاکرات قطع شود؛ هرچند حملات طالبان باعث شده که مردم افغانستان نسبت به مذاکرات صلح و بازگشت این گروه به میز مذاکره ناامید شوند.

دانش در ادامه نیز از سازمان ملل و سایر همکاران بین‌المللی افغانستان خواست که برای کشاندن طالبان به میز مذاکره از اهرم فشارهایی مانند تحریم، هشدار و قرار دادن رهبران این گروه در لیست سیاه استفاده کنند و تاکید شود که هیچ نوع نظامی که از طریق جنگ و زور به قدرت برسد، به رسیمت شناخته نمی‌شود و با آن همکاری صورت نمی‌گیرد.

معاون اشرف غنی همچنین تاکید کرد که طالبان بزودی شکست سنگینی از نیروهای افغان و مردم این کشور متحمل خواهد شد و وضعیت امنیتی تغییر خواهد کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز با ابراز نگراتی از سطح خشونت‌ها در افغانستان گفت: اکنون چالش عمده این است که چگونه می‌توانیم  طالبان را دوباره به میز مذاکره بکشانیم و ما با کشورهای منطقه در این راستا تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/.