شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رئیس جمهور#رئیس‌جمهور#انقلابی
رئیس‌جمهور منتخب از همه نیروهای کارآمد در دولت دعوت کند
حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز:

رئیس‌جمهور منتخب از همه نیروهای کارآمد در دولت دعوت کند

دبیرکل حزب سبز گفت: اولین فرمانی که رئیس جمهور باید صادر کند این است که با تمام افرادی که می توانند یک دولت کارآمد، چابک و جهادی و انقلابی روی کار بیاورند و بتوانند با فساد مبارزه کنند و بدون جناح بندی و بر اساس شایسته سالاری تشکیل شوند را فرابخواند.

اعتمادآنلاین| دبیرکل حزب سبز به بیان توضیحاتی درباره مهم‌ترین اولویت های دولت سیزدهم بعد از شروع به کار رسمی پرداخت.
 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز درباره مهم‌ترین اولویت های دولت سیزدهم بعد از شروع به کار گفت: با توجه به وعده هایی که سید ابراهیم رئیسی در جریان انتخابات مطرح کرد قاعدتا اولویت ارائه برنامه های کوتاه مدت و  میان مدت توسط هیات دولت قابل تحقق است. زیرا مردم به این شعارها اطمینان کرده اند و به رئیس جمهور منتخب رای داده اند. 

 

کنعانی مقدم در ادامه بیان کرد: قاعدتا مسائلی مثل مسائل معیشتی مردم، گرانی، کنترل تورم، کنترل بازار  بورس جزو اولویت های داخلی و رفع تحریم ها جزو اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم است. دولت آینده چالش های زیادی خواهد داشت، زیرا با شرایط فعلی مثل کرونا، کسری بودجه و جبران خسارت های وارده در مسائل اقتصادی کرونا و سایر مسائل و همچنین بحث رفع تحریم ها با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.

 

دبیرکل حزب سبز در ادامه افزود: اولویت اولیه و شکل گیری دولت جدید و انتخاب وزرا با شعار دولت فراجناحی و مردمی تشکیل شود.  بحث مبارزه با فساد شعار اصلی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی است  و هیچ کدام از وزرا نباید لکه تاریکی در سابقه‌اش وجود داشته باشد. 

 

کنعانی مقدم در ادامه خاطر نشان کرد: اولین فرمانی که رئیس جمهور باید صادر کند این است که با تمام افرادی که می توانند یک دولت کارآمد، چابک و جهادی و انقلابی روی کار بیاورند و بتوانند با فساد مبارزه کنند و بدون جناح بندی و بر اساس شایسته سالاری تشکیل شوند را فرا بخواند، اگر رئیس جمهور منتخب نتواند اجماعی در نیروهای کارآمد و مدیران شایسته برای شتاب جهشی و رفع مشکلات کشور ایجاد کند نمی‌تواند مسائل را سروسامان دهد. 

 

دبیرکل حزب سبز ادامه داد: نظام دولتی ما باید دستخوش تغییراتی جدی شود تا با کارآمدی مواجه باشد. اولین فرمان آن دعوت از همه نیروهای کارآمد در دولت باشد.