تیم ملی والیبال ایران در حالی سومین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال را به پایان رساند که با کسب ۵ برد، ۱۰ باخت و ۱۸ امتیاز در جایگاه دوزادهم این مسابقات ایستاد.

مصطفی کارخانه، کارشناس والیبال درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی در این دوره از مسابقات در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی  خبرگزاری برنا اظهار کرد: از نظر نتیجه اصلا خوب نبودیم. در این مسابقات هرچه بازی ها جلوتر می رفت تیم ها بهتر می شدند ولی تیم ایران فقط پسرفت داشت. قطعا این موضوع باید هرچه سریعتر آسیب شناسی شود ولی فراموش نکنیم که ما با یک هدف دیگر راهی این مسابقات شدیم و هدف آلکنو برد نبود.

او افزود: هدف تیم این بود که بیشتر هماهنگ شود، مربی نسبت به بازیکنان شناخت پیدا کند، تیم قبل از حضور در مسابقات مهمی چون المپیک چند بازی تدارکاتی داشته باشد. ببینید قرار است در المپیک فقط 12 بازیکن ببریم ولی اینجا تعداد بیشتری از بازیکنان همراه تیم بودند. به همه فرصت بازی داده شد به همه فشار زیادی آمد تا بتوانیم تیم 12 نفره را برای المپیک بشناسیم. البته این مسابقات دستاوردی هم داشت آنهم شناخت استعدادهای جوانی مانند بردیا سعادت، آرمان صالحی و ... که قطعا در آینده بیشتر به کار والیبال خواهند آمد. زیاد سخت نگیریم این بازیکنان بارها با موفقیت هایشان دل مردم را شاد کردند بهتر است زیاد به این باخت ها دامن نزنیم و مسابقات تمام شده است.

او در پایان درخصوص نتیجه احتمالی تیم ملی در المپیک توکیو گفت: بازیکنان الان به شدت نیاز به ریکاوری ذهنی دارند. در کنارش نیاز به آسیب شناسی داریم. به نظرم المپیک جای اشتباه نیست هرچند فکر می‌کنم که در توکیو فرصت جبران برای تیم ملی وجود دارد. 3/5