شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه

گردشگران روس پس از مدت ها تعلیق پروازها وارد ترکیه شدند

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، گردشگران روس پس از مدت ها تعلیق پروازها وارد ترکیه شدند.

هزاران گردشگر روس وارد ترکیه شدند تا امیدواری مقامات ترکیه برای احیای گردشگری را افزایش دهند. پیشتر مسکو به مدت دو ماه پروازها را بدلیل نگرانی های مرتبط با شیوع ویروس کرونا به تعلیق درآورده بود.

امیدواری ها برای احیای گردشگری ترکیه با وجود واکسیناسیون و کاهش چشمگیر شمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا جان گرفته است.

نخستین پرواز از مبدا مسکو با 132 مسافر به مقصد آنتالیا به زمین نشست. براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، پیش بینی شده بود 44 هواپیما حامل حدود 12000 روس به آنتالیا برسند.

به گفته مسئولان در هفته های اخیر آمار رزرو هتل ها در ترکیه توسط گردشگران روس و همچنین گردشگران آلمانی امیدوار کننده بوده است.

سال گذشته حدود 2.13 میلیون گردشگر روس از ترکیه بازدید کردند. با این حال در سال 2019 آمار گردشگران روس در ترکیه 7 میلیون نفر اعلام شده بود. شمار گردشگران آلمانی در ترکیه نیز که در سال 2019 بیش از 5 میلیون نفر گزارش شده بود در سال گذشته به 1.1 میلیون نفر کاهش پیدا کرد.

در پانزدهم آوریل روسیه اغلب پروازها به ترکیه را به حالت تعلیق درآورد و هفته گذشته اعلام کرد این پروازها از سر گرفته خواهند شد.

یکی از کارشناسان حوزه گردشگری ترکیه پیش بینی می کند پس از اواسط جولای میتوان انتظار حضور گردشگران بریتانیایی و افزایش پیدا کردن فصل گردشگری تا ماه نوامبر را داشت، اما احیای کامل صنعت گردشگری به فرصت بیشتری احتیاج دارد.

 گردشگران روس پس از مدت ها تعلیق پروازها وارد ترکیه شدند