شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

اولین رژه نظامی حشد شعبی روز شنبه برگزار می‌شود


اولین رژه نظامی حشد شعبی روز شنبه برگزار می‌شود

سازمان حشد شعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین رژه نظامی خود را صبح روز شنبه آینده برگزار می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان حشد شعبی عراق روز شنبه در بیانیه‌ای از پایان همه تدارکات فنی و لجستیکی برای برگزاری رژه نظامی همزمان با هفتمین سالروز آغاز نبرد آزادسازی عراق از دست داعش خبر داد.

در ادامه این بیانیه آمده که اولین رژه نظامی الحشد در محطوطه اردوگاه شهید «ابومنتظر المحمداوی» (که به پایگاه نظامی اشرف شناخته می‌شود) در استان دیالی و تحت شعار «عید الحشد» راس ساعت 8 صبح آغاز خواهد شد.

به گزارش موازین نیوز، قرار است این رژه با حضور فرماندهان حشد الشعبی، مسئولان رسمی عراق، خانواده‌های شهدا و شخصیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی این کشور برگزار شود.

حشد شعبی را می‌توان به عنوان نوظهورترین نیروی نظامی، مردمی و عقیدتی در عراق و حتی منطقه دانست که در چهارچوب مقاومت، هم‌ردیف حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و حماس فلسطین، در حال ایفای کارکردهای مهم و نقشی کانونی در تحولات نظامی و امنیتی این کشور به خصوص در جنگ با داعش است.

این سازمان که شامل بخش‌های مختلفی است در سال 2014 و بعد از سقوط شهرهای مهمی مانند موصل و تکریت به دست داعش با فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سید «علی سیستانی» مرجع عالیقدر شیعه در عراق و استقبال مرد و حمایت‌های دولت و نیروهای سیاسی تشکیل شد.

انتهای پیام