شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا#ژاپن
ساز مخالف در بازار طلا و ارزهای دیجیتالی

دو دلیل برای رشد قیمت طلا و بیت کوین/ ورود یک صرافی دیجیتالی مهم به ژاپن

کدخبر: 421687
اقتصادنیوز : قیمت طلا و بیت کوین رشد می کند.چرا؟ یک گروه اعتقاد دارند تا وقتی نرخ بهره واقعی منفی است طلا شانس رشد دارد و گروه دیگر درباره آینده قیمت بیت کوین به نقش سرمایه گذاران نهادی و ورود صرافی کوین بیس به ژاپن اشاره دارند

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا در روز پنج شنبه در ایالات متحده نسبتاً پایین بسته شد. قیمت ها دیروز در معاملات ناخوشایند از هر دو طرف بدون تغییر بازدید کرده اند. با این حال ، آنها کارهای بیشتری در کوتاه مدت برای بهبود وضعیت های تکنیکی کوتاه مدت نزولی هر دو فلز دارند. معاملات آتی طلای آگوست (شهریور) در آخرین اواخر 5.30 دلار با 1778.00 دلار کاهش و نقره در ژوئیه (دی) 0.006 دلار با 26.105 دلار در هر اونس پایین آمد.

ساز مخالف در بازار طلا

در حالی که بسیاری از رسانه ها و سرمایه گذاران به روند قیمت طلا توجه دارند،پیتر گروسکوف ، مدیر اجرایی شرکت Sprott Inc ، که بیش از 17 میلیارد دلار سرمایه را تحت مدیریت خود دارد ، گفت که او به آخرین پیش بینی های بانک مرکزی ایالات متحده در خصوص افزایش نرخ های بهره  طی دو سال توجه زیادی نمی کند. .

وی با اشاره به اینکه هزینه های دولت و بدهی بیش از حد در سراسر جهان ، بانک مرکزی را مجبور می کند تا نرخ بهره را برای آینده قابل پیش بینی پایین نگه نگه دارد گفت: کاهش 5 درصدی طلا در واکنش به پیش بینی فریبنده فدرال رزرو  یک فرصت خرید است.

وی گفت: آنچه ما دیده ایم انتقال پول کوتاه مدت زیادی از بازار است. "تصویر طولانی مدت طلا به هیچ وجه تغییر نکرده است ؛ بلکه هر روز جذاب تر و جذاب تر می شود. ما فکر می کنیم این نزول ها ناشی از ترس را باید بهره برد و طلا خریداری کرد."

گروسکوف گفت که تهدید در حال رشد تورم چیزی است که طلا را بسیار جذاب می کند زیرا نه تنها فدرال رزرو مجبور خواهد شد نرخ بهره را پایین نگه دارد ، بلکه فشارهای رو به افزایش قیمت مصرف کننده را دست کم می گیرد.

وی توضیح داد که هزینه های دولت در حال ایجاد یک فضای تورمی منحصر به فرد است. حمایت دولت و افزایش مزایای بیکاری ، شرکت ها را مجبور به افزایش دستمزد برای جذب کارگر می کند. این به نوبه خود منجر به افزایش هزینه های ورودی می شود که به مصرف کنندگان منتقل می شود.

گروسکوف نه تنها چشم انداز تورم بالاتر را می بیند ، بلکه افزود که پتانسیل رو به رشدی وجود دارد که اقتصاد ایالات متحده و جهان تا پایان سال شروع به کند شدن می کنند. وی توضیح داد که از ابتدای سال تاکنون که مصرف کنندگان تقاضای فروخورده ناشی از محدودیت COVID-19 را برآورده کرده اند ، رشد بسیار خوبی داشته است. با این حال ، وی افزود که سرعت مصرف فعلی پایدار نخواهد بود.

اگرچه قیمت طلا همچنان به افزایش انتظارات نرخ بهره حساس خواهد بود ، اما گروسکوف گفت که سرمایه گذاران باید توجه بیشتری به تصویر بزرگتر داشته باشند: نرخ بهره واقعی. حتی اگر فدرال رزرو ظرف دو سال شروع به افزایش نرخ بهره کند ، گروسکوف گفت که افزایش تورم نرخ واقعی را در قلمرو منفی نگه می دارد. او به همین دلیل پیش بینی قیمت طلای دو هزار دلاری دارد.

 

gold

آینده روشن برای بیت کوین

صرافی ارز رمزنگاری شده Coinbase بی سر و صدا در حال ورود به بازار ژاپن است. همانطور که در ابتدا هفته گذشته توسط CoinDesk ژاپن گزارش شده بود ، شرکت تابعه صرافی ذکر شده نزدک در 18 ژوئن در آژانس خدمات مالی (FSA) ، ناظر مالی کشور ثبت نام کرد.

آژانس خدمات مالی  یک سازمان دولتی ژاپن و تنظیم کننده مالی کشور است که نظارت بر بخش‌های بانکی، اوراق بهادار و مبادلات، حسابداران رسمی، هیئت نظارت بر حسابرسی و بیمه به منظور اطمینان از ثبات سیستم مالی ژاپن را برعهده دارد. این آژانس یک کمیسر دارد و به وزیر امور خدمات مالی گزارش می‌دهد..

Coinbase ، نیز یکی از بزرگترین مبادلات رمزنگاری در نیویورک است که به تازگی توانسته ، از نهاد نظارتی اصلی ژاپن ، آژانس خدمات مالی (FSA) تأییدیه بگیرد طبق قانون جدید تسویه حساب صندوق ، FSA Coinbase را به عنوان صرافی ارز رمزنگاری شده ثبت کرده است.

در نتیجه این تغییر ، Coinbase اکنون می تواند  به پنج ارز رمزنگاری شده بزرگ از جمله بیت کوین ، اتر ، ستاره ای ، litecoin و بیت کوین پول نقد  ارائه دهد. با اتمام ثبت نام Coinbase انتظار می رود ارزهای بیشتری اضافه شود.

مقررات سختگیرانه ارزهای رمزنگاری شده ژاپن مزایای خود را دارد ، زیرا یکی از بزرگترین مراکز تجاری جهان و سرمایه گذاری بالقوه سودآور برای افرادی است که مایل به گذراندن بسیاری از مقررات هستند.

سیستم عامل رمزنگاری از زمان معرفی عمومی خود در Nasdaq در آوریل سال جاری ، موفق به گسترش دسترسی و ارائه خدمات خود به دامنه ها و مناطق جدید شده است.

کاهش قیمت چند ماهه بیت کوین ، که در ماه آوریل آغاز شد زمانی که بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان از آن زمان به بالاترین حد خود رسید ، فقط طبق گفته جیسون اوربان ، رئیس بخش تجارت دیجیتال Galaxy در Galaxy Digital ، تابستان ادامه خواهد داشت.

Urban در گفتگو با سردبیر کیتکو نیوز ، میشل ماکوری ، گفت که تا پاییز امسال ، سرمایه گذاران نهادی مجدداً به فضا باز می گردند و قیمت را به عقب کشاندند تا اوج جدید خود را نقض کنند ، و قیمت بیت کوین در پایان سال حداقل  به 70هزار دلار می رسد .

Galaxy Digital یک شرکت خدمات مالی متنوع و متمرکز بر ارزهای رمزپایه است که دارای چهار شاخه عملیاتی است: مدیریت دارایی ، تجارت ، سرمایه گذاری اصلی و بانکداری سرمایه گذاری. این شرکت که توسط مایکل نووگراتز تاسیس شده است ، اخیراً برای معاملات آتی بیت کوین با گلدمن ساکس همکاری کرده است.

coindesk-BTC-chart-2021-06-25