به گزارش برنا؛ هفته بیست و چهارم لیگ برتر از جمعه در حالی پی گیری می شود که در روز اول این هفته از لیگ بیستم شاهد برگزاری دیدارهای جذاب و مهمی هستیم. در زیر بازی های امروز را (به استثنای دیدار سرخابی ها) با هم مرور می کنیم:

ماشین‌سازی‌تبریز  -  نساجی مازندران

فینال مرگ و زندگی!

در اولین از هفته بیست و چهارم در تبریز شاهد فینال تمام عیار بین ته جدولی ها هستیم، دیداری که در یک سوی آن ماشین سازی قرار دارد و در سوی دیگر شاگردان ساکت الهامی ایستاده اند.

این دیدار در حالی برگزار می شود که ماشین سازی با کسب 11 امتیاز از 23 بازی قبلی خود همچنان در قعر جدول برای بقا در لیگ برتر دست و پا می زند و در انتظار معجزه برای فرار از سقوط است. شاگردان اکبرپور که اولین تیم در خطر سقوط هستند در بازی خانگی این هفته خود روبروی نساجی به میدان می روند که آنها نیز در جدول رده بندی شرایط خوبی ندارند و با کسب 22 امتیاز جایگاهی بهتر از عنوان چهاردهمی در جدول ندارند و روی کاغذ در خطر از دست دادن سهمیه آسیایی شان هستند.

شرایط و جایگاه دو تیم در جدول به گونه ای است که می توان از تقابل حساس این تیم ها در این دیدار به عنوان فینال ته جدولی ها یاد کرد. 

ذوب آهن  -  آلومینیوم اراک  

گذر منصوریان به اصفهان افتاد! 

شاگردان مجتبی حسینی در تلاش هستند در دیدار خانگی شان برابر آلومینیوم دست پر میدان را ترک کنند.

در ادامه بازی های روز اول از هفته بیست و چهارم در اصفهان شاهد رویارویی ذوب آهن و آلومینیوم اراک هستیم، دیداری که که تقابل تیم های پانزدهم و ششم جدول رده بندی محسوب می شود.

شاگردان منصوریان در حالی برای این دیدار آماده شده اند که به لحاظ شرایط شان در جدول از  وضعیتی به مراتب بهتر از ذوبی ها برخوردار هستند و همین موضوع باعث می شود این تیم با دغدغه و استرس کمتری به میدان بروند. این در حالی است که کسب تنها 21 امتیاز توسط ذوبی ها شرایط این تیم را در هفته های پایانی لیگ سخت کرده و برای بالا بردن شانس بقای شان در لیگ برتر به تک تک امتیازات بازی های باقی مانده شان نیاز مبرم دارند تا از نوار قرمز جدول فاصله بگیرند. تقابل منصوریان در این دیدار با ذوب آهنی که سابقه سرمربیگری در آن را دارد می تواند بر جذابیت های این دیدار بیافزاید. 

صنعت نفت آبادان  -  سایپا 

جدال همسایه های جدولی! 

در یکی دیگر از بازی های این هفته از لیگ برتر در آبادان شاهد تقابل ویژه ای هستیم. در این دیدار نفت آبادانی ها در دیداری خانگی برابر سایپا به میدان می روند. 

شاگردان سیروس پورموسوی در حالی برای این بازی آماده شده اند که با 26 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارند و می خواهند با کسب پیروزی در این دیدار جایگاه بهتری را برای خود دست و پا کرده و موفق شوند حاشیه امنیتی را به در بین تیم های حاضر در لیگ برتر برای خود دست و پا کنند. این در حالی است که وضعیت ساپیا هم در این روزها اصلا مناسب نیست و شاگردان فراز کمالوند با کسب 25 امتیاز در رده سیزدهم ایستاده اند و همچنان خطر سقوط را حس می کنند.

با توجه به جایگاه این دو تیم در جدول رده بندی می توان دیدار این تیم ها را جدال همسایه های جدولی نامید. 3/5