شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی#بسکتبال#نفت

سامری: عملکرد گرامی‌پور چنگی به دل نمی‌زد/ تیم ملی جای بهترین‌هاست


سامری: عملکرد گرامی‌پور چنگی به دل نمی‌زد/ تیم ملی جای بهترین‌هاست

سرمربی فصل گذشته تیم بسکتبال نفت گفت، اگر سرمربی تیم ملی بود به آرون گرامی‌پور سخت می‌گرفت، چون به نظر می‌رسد از جایگاه خود در تیم ملی مطمئن شده است.

حماد سامری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد دو دیدار اخیر تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات انتخابی کاپ آسیا مقابل قطر و عربستان اظهار داشت: بازی‌های خوبی بود، به ویژه اینکه ملی‌پوشان پس از مدت زیادی به میدان می‌رفتند. این دو دیدار، مسابقات تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی بود.

سرمربی فصل گذشته تیم بسکتبال نفت افزود: نکته قابل توجه در این بازی، آمادگی فردی بازیکنان به جز آرون گرامی‌پور بود که عملکرد او چنگی به دل نمی‌زد. سایر بازیکنان اما شرایط خوبی داشتند و در بهترین فرم خود بودند. صمد نیکخواه به ویژه، آمادگی بالایی داشت و توانست به تیم کمک کند. تیم ملی با انجام بازی‌های تدارکاتی بیشتر به فرم ایده‌آل، نزدیک خواهد شد.

سامری خاطر نشان کرد:‌ قطر و عربستان، تیم‌هایی نیستند که بخواهند مقابل بسکتبال ایران، عرض‌اندام کنند. اگر روند بازی تیم ملی و آمادگی بازیکنان به همین شکل باشد، در صورت داشتن بازی‌های تدارکاتی خوب و بازی با تیم‌های بزرگ جهان، در رنکینگ جهانی هم پیشرفت خواهیم کرد. امیدوارم تیم ملی بازی‌های کم نوسانی را ارائه کند. نمایش خوب در المپیک نیز می‌تواند به رشد بسکتبال ایران و اعتبار جهانی آن کمک کند. المپیک، فرصت خوبی برای ارتقای رنکینگ است.

وی در مورد شرایط تیم ملی ایران پس از المپیک توکیو تصریح کرد: بعد از المپیک باید کار جدیدی در تیم ملی انجام شود و با برنامه‌ای مدون، تیم را به شرایط سنی مناسب و جوانگرایی لازم برسانیم. بازیکنانی مثل سالار منجی،‌ سینا واحدی و نوید رضایی‌فر در مسابقات گذشته خوش درخشیده‌‌اند. بازیکنان تیم جوانان ایران نیز می‌توانند بعد از المپیک می‌توانند به تیم ملی اضافه شوند تا با برنامه و فکر، روی آنها کار شود.

سامری در مورد سرمربیگری تیم ملی بسکتبال گفت:‌ همیشه اعتقاد دارم که مربی خارجی برای برنامه‌های بلند مدت مفید خواهد بود و اگر هدف ما نتیجه‌گیری در مقاطع کوتاه مدت است، باید از مربی ایرانی استفاده کنیم. مربی خارجی زمانی به درد می‌خورد که با ایده باشد و چند سال برای عملی کردن برنامه‌هایش زمان در اختیار او قرار دهیم. شاهین‌طبع نتایج خوبی با تیم ملی گرفته است.

سرمربی فصل گذشته تیم بسکتبال نفت درباره عملکرد بازیکنان دو رگه تیم ملی ایران تأکید کرد: نمی‌خواهم بین بازیکنان دورگه و سایر بازیکنان فرق بگذارم، چون آنها هم ملیت ایرانی و تعصب و غیرت دارند. به همین خاطر دسته‌بندی کردن بازیکنان در تیم ملی درست نیست. تیم ملی جای بهترین‌هاست و به دورگه بودن ربطی ندارد.

سامری ادامه داد: من معتقدم فقط بهترین‌ها باید در تیم ملی باشند و به تیم کمک کنند. من اگر سرمربی تیم ملی بودم به آرون گرامی‌پور، کمی سخت می‌گرفتم. او اوایل شرایط بهتری داشت، اما حالا با شرایط ایده‌آل فاصله گرفته است. در واقع به نظر می‌رسد از جایگاه خودش در تیم ملی مطمئن شده است. او باید مثل سایر بازیکنان تلاش کند و بداند که جایگاه ثابتی در تیم ملی ندارد.

انتهای پیام/