شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

خودروهای برقی و هیبریدی هم گازسوز می شوند!

خودروهای برقی و هیبریدی هم گازسوز می شوند!

بر اساس مصوبه جدید شورای اقتصاد، هزینه لازم برای دوگانه سوز کردن ۲۰۰ هزار خودرو، برای احداث ۷۰۰ جایگاه CNG جدید صرف خواهد شد.

به گزارش تحریریه، درحالیکه در دنیای امروز تولید خودروهای بر بنای موتور با احتراق درونی هر روز محدودتر شده و از سال 2030 به بعد در اکثر کشورهای اروپایی کاملا ممنوع می شود، در ایران هنوز یک عده به دنبال گازسوز کردن خودروها با نصب سیلندر گاز هستند! و جالب اینکه در ایران سمتی به عنوان "مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران" وجود دارد که قصد دارد همه خودروها و شاید حتی خودروهای برقی را هم گازسوز کند!

محمدحسین باقری مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره جزئیات مصوبه جدید شورای اقتصاد مبنی بر اصلاح طرح «حمایت از تولید و تبدیل کارگاهی یک میلیون و 464 هزار دستگاه خودروی تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربر شخصی بنزینی به CNG سوز» اعلام نظر می کند و می گوید: این مصوبه هنوز رسما به ما ابلاغ نشده، اما اصل بحث این بوده که بخشی از تعداد تبدیل خودروها که یک میلیون و 464 هزار خودرو بوده یعنی حدود 200 هزار خودرو را کاهش دهیم و هزینه آن را برای احداث جایگاه‌های CNG مصرف کنیم.

در حالیکه مسئولان ایرانی بر سر گازسوز کردن 200 هزار خودرو بیشتر یا کمتر با هم جدل می کنند که باید بر خودروهای هیبریدی و برقی متمرکز شده و دست از ادامه تحقیر ملی با تولید خودروهای از رده خارج بردارند. خودروهای از رده خارجی که قرار است به سیلندر گاز هم مسلح شوند!

سوال ساده و بدیهی این است که چرا طرحی برای تولید خودروهای هیبریدی و برقی در ایران وجود ندارد و آیا قرار است در 10 سال آینده خودروهای برقی و هیبریدی را هم گازسوز کنند؟

پایان/