شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حادثه اتوبوس#خبرنگاران
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا؛

علت حادثه اتوبوس خبرنگاران یکشنبه اعلام می شود

کدخبر: 421614
اقتصادنیوز : جانشین رئیس پلیس راهور ناجا: تا شنبه یا یکشنبه جمع بندی دقیق کارشناسان درباره علت حادثه اتوبوس خبرنگاران را می‌توانیم اعلام کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار تیمور حسینی در ارتباط زنده با خبر نیمروز شبکه یک سیما درباره دو حادثه اتوبوس در بحث ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: ناوگان عمومی مسافربری یکی از بخش‌های بسیار حساس است که معمولاً پلیس با دقت و وسواس هر چه تمام‌تر سعی می‌کند این بخش و حوزه را کنترل کند.

وی گفت: به هر شکل و شرایط مختلف مدتی است که نسبت به نوسازی ناوگان یک مقدار عقب افتادگی داریم و می‌بایست از طریق دستگاه‌های ذیربط بحث نوسازی به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا افزود: شرایط فعلی به گونه‌ای است که به هر حال از تمام ظرفیت‌ها سعی می‌کنیم استفاده کنیم که در زمان انجام سرویس‌ها توسط اتوبوس‌ها نظارت و کنترل لازم را داشته باشیم. 

سردار حسینی گفت: شرایط رانندگی نیز باید مدنظر قرار بگیرد تا فرد مرتکب اعمالی از جنس بی مبالاتی یا سهل انگاری نشود و اعمال و رفتاری به صورت سهوی یا عمدی سر نزند که منجر به تصادف شود همانند تصادف امروز صبح در استان یزد. 

وی افزود: دستگاه‌های متولی و ذیربط درباره تردد جاده‌ای باید امکانات مختلفی را مهیا کنند. 

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا درباره کنترل کیفی دو اتوبوس حادثه دیده طی یکی دو روز گذشته گفت: نمی‌گویم استاندارد‌های مورد نظر را داشته اند، اما می‌گویم نظارت کنترل‌ها انجام شده است و آن طور که درباره حادثه آذربایجان غربی گزارش داده اند متأسفانه آن هماهنگی لازم که باید بخش مربوطه برای یک سفر برون شهری انجام دهد و صورت وضعیت دریافت کند، انجام نشده است و در واقع آن اطلاعاتی که باید به سازمان راهداری و پلیس راه بدهد تا مجوز دریافت کند، آن اتفاق نیفتاده است.

سردار حسینی گفت: البته در گزارش اولیه بوده و نیاز به بررسی بیشتر است و به نظرم می‌بایست طی یکی دو روز آینده این موضوع کاملاً کارشناسی شود هم به لحاظ علت وقوع و هم اقداماتی که همه بخش‌های مربوطه باید انجام می‌دادند و .در نهایت روز شنبه یا یکشنبه هفته آینده نتیجه و جمع بندی کارشناسی دقیق را می‌توانیم ارائه دهیم.