شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رضا صادقی

ترکیبی رویایی برای تیتراژ سریال دودکش ۲ / صادقی و عظیمی‌نژاد بار دیگر به هم رسیدند


ترکیبی رویایی برای تیتراژ سریال دودکش 2 / صادقی و عظیمی‌نژاد بار دیگر به هم رسیدند

رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ و آریا عظیمی‌نژاد آهنگسازی که کارنامه‌ای موفق دارد، بار دیگر برای ساخت تیتراژ سریال دودکش ۲ کنار هم قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سریال تلویزیونی «دودکش» برای نخستین بار در ماه رمضان سال 1392 روی آنتن شبکه یک سیما رفت. اکنون قرار است که «دودکش 2» هم پخش شود. تصویربرداری این سریال مدتی قبل در تهران آغاز شده بود.

 

در سری اول این سریال رضا صادقی خواننده‌ی تیتراژ بود. در روزهای گذشته اعلام شد که در سری دوم هم تیتراژ این سریال را رضا صادقی خواهد خواند.
شنیدن این تیتراژ زمانی جذاب‌تر می‌شود که بدانیم آهنگساز آن آریا عظیمی نژاد است.

کارگردان سریال «دودکش»‌ در سال 1392 محمدحسین لطیفی بود که در آن زمان با انتخاب ترکیبی جذاب، پایه‌ریزیِ تیتراژی ماندگار برای این سریال را انجام داد. انتخاب آریا عظیمی‌نژاد به عنوان آهنگساز، هر اثری را از نظر ملودی و کیفیت موسیقی تضمین می‌کند. در ادامه هم رضا صادقی به عنوان یکی از محبوب‌های عرصه موسیقی پاپ، برای خواندن تیتراژ انتخاب شد تا اثری ماندگار شکل بگیرد.

اهمیت داشتنِ تیتراژی شنیدنی برای هر سریال، آنقدر مهم است که اکنون و پس از گذشت حدود هشت سال از پخش سریال «دودکش» هنوز هم مخاطبان بسیاری، این سریال را با تیتراژش به یاد می‌آورند.

مخاطبان بسیاری هستند که «دودکش» را دیده‌اند، ولی شاید داستانش را به طور کامل به خاطر نیاورند. اما کمتر مخاطبی هست که با شنیدنِ «همین کافیه» یاد سریال «دودکش» نیافتد. بی‌شک «همین کافیه»(نام آهنگی که تیتراژ سریال دودکش بود) از ماندگار ترین آثاری است که رضا صادقی خوانده است. در بسیاری از کنسرت‌های این خواننده، اجرای این آهنگ از بخش‌های مورد درخواست مخاطبان بوده است.

 

رضا صادقی , موسیقی , تلویزیون , سریال ,
تیتراژ سریال دودکش در سال 1392

 

البته نباید از ترانه‌ی روان و پرمفهوم روزبه بمانی هم به این سادگی عبور کنیم. ترانه‌ای که بمانی سرود، در مطرح شدنِ سریال دودکش و تیتراژش بسیار موثر بود.

 

رضا صادقی , موسیقی , تلویزیون , سریال ,
تیزری که از زمان ضبط تیتراژ سریال دودکش 2 منتشر شده است

 

ماجرای سری دوم سریال «دودکش» از این قرار است که خانواده فیروز مشتاق که بی قیف و قپی به سفری رفته اند، در راه بازگشت به تهران با دختری همسفر می شوند که از نظر بهروز، «نیمه گمشده» قلمداد می شود و به ضرس قاطع، شروعی برای فرو رفتن خانواده در آمپاس است!
بماند که با آنچه از نصرت و شرایط جدیدش مشهود به نظر می رسد، بستر قُمپزش گسترده‌تر از قبل شده است و با عقبه‌ای که از آنان سراغ داریم، ماجراهایی آغاز می‌شود که بی‌تردید در زندگی همه و به ویژه کسانی که پا به قالیشویی می‌گذارند، تاثیرگذار است.

زمان پخش سریال «دودکش 2» شنبه ـ پنجم تیر 1400 اعلام شده است.

هومن برق نورد، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و الهام اخوان و بهنام تشکر بازیگران «دودکش 2» را تشکیل می‌دهند.

کارگردان این سریال برزو نیک نژاد و تهیه کننده زینب تقوایی است.

انتهای پیام/