به گزارش پایگاه خبری نشان :

 باشگاه خبرنگاران جوان، از زمان شیوع کرونا اخبار متعددی در مورد منشاء اولیه آن و همچنین در مورد واکسن کرونا منتشر شده است. در حالی که برخی کرونا را یک سلاح بیولوژیک می‌دانند برخی دیگر آن را ابزار نظام سرمایه داری برای کسب تجارت قلمداد می‌کنند.

اما گهگاهی انتشار خبر‌هایی عجیب در مورد مقامات بهداشت برخی کشور‌های جهان برای ترغیب مردم به تزریق واکسن کرونا به سوژه رسانه‌ها تبدیل می‌شود. در حالی که پیشتر انتشار خبر پیشنهاد جایزه همبرگر با سیب زمینی سرخ کرده به دریافت کنندگان واکسن توسط شهردار نیویورک خبرساز شده بود، این بار اعطای مرغ زنده توسط مقامات بهداشت محلی در اندونزی به افراد متقاضی دریافت واکسن خبرساز شده است. در این پروژه که در منطقه جاوای غربی اجرا می‌شود به افرادی محلی که واکسن کرونا تزریق کنند، یک مرغ زنده به عنوان جایزه اهداء می‌شود.

«گالیح آپریا»، معاون پلیس محلی در ناحیه پکات در این باره گفت: «در اوایل شیوع کرونا، اطلاعات غلط و نادرست در مورد واکسن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به ترس و وحشت افراد از واکسن منجر شد. بسیاری از افراد سالخورده فکر می‌کنند که تزریق واکسن نه تنها از کرونا جلویگری نمی‌کند بلکه موجب ابتلاء آن‌ها به سایر بیماری هاو حتی مرگ می‌شود. پلیس سال گذشته برنامه توزیع مرغ زنده را با کمک دولت و مراکز بهداشتی در دستور کار خود قرار داد. در حالی که در ابتدا تنها ۲۵ نفر از هر ۲۰۰ نفر اهالی محلی حاضر به دریافت واکسن بودند، اما حالا ما هر روز ۲۵۰ نفر داریم که تمایل به واکسینه شدن هستند.»

او افزود: «بازخورد افراد محلی در مورد این برنامه شگفت انگیز است. افراد سالخورده با دیدن مرغ خوشحال می‌شوند و ما نیز خوشحال هستیم که قادریم با تزریق واکسن آن‌ها را در برابر کرونا محافظت کنیم.»

حجم ویدیو: 8.87M | مدت زمان ویدیو: 00:02:34