شهر خبر

به کارگردانی روزبه حسینی؛

بیننده «هفت قصه از هفت پری زمینی برای تو» روی صحنه باشید

بیننده «هفت قصه از هفت پری زمینی برای تو» روی صحنه باشید

تیزر سومین رپرتوار «مونوگهان» با عنوان «هفت قصه از هفت پری زمینی برای تو» که به صورت فیلم‌تئاتر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، گروه فیلم و تئاتر «وَ ناگهان» سومین رپرتوار «مونوگهان» خود را با عنوان «هفت قصه از هفت پری زمینی برای تو» به صورت فیلم‌تئاتر منتشر کرده است. این رپرتوار به تهیه کنندگی، طراحی و کارگردانی روزبه حسینی با همکاری نشریه «افق اقتصاد» و همراهی «تئاتربازها» شکل گرفته و به عباس کیارستمی پیش‌کش شده است.

در توضیح این فیلم‌تئاتر آمده است: «میان هنر صحنه و تصویر محیطی‌ست متداخل که این اثر، آن‌جا ایستاده‌است. این اثر هفت قصه نمایشی کوتاه است که در قالبی بین سینما و تئاتر ساخته شده و به مخاطب ارائه می‌شود. مشخصاً این اثر به آسیب شناسی و روانشناسی خانواده و مسائلی از زنان در حیطه زندگی اجتماعی و خانوادگی در دوران نوجوانی و میانسالی می‌پردازد و اثری اجتماعی است. همچنین در روند ساخت این اثر، هنرجو / بازیگر از روشن بودن دوربین در تمام لحظات، مطلقاً آگاه نبوده است.»

«بذارین نفس بکشم»، «تنهایی‌های برادر نسترن»، «فقط تو بخوان»، «دیلیت»، «تک‌شاخ»، «بوی بلوط و کاج و باروت»، «صدای خنده دخت را» عناوین این هفت اپیزود هستند.

عوامل «هفت قصه از هفت پری زمینی برای تو» عبارتند از تهیه‌کننده طراح و کارگردان: روزبه حسینی، دستیار و مشاور هنری: سیما شکری، نویسندگان: مه را معین، نسترن خدادوست و یاسمن ناسخی، گروه کارگردانی: نازنین زنگنه، علیرضا محمدی، مدیر هماهنگی: مریم پابرجا، هنرجو / بازیگران به ترتیب اپیزودها: زهرا زمانیان، مهتاب افکار، نگین قاسم‌زاده، زهرا صحبتی، سمانه غدیری، نیره غفاری و الهام مختاری، تصویربردار: ضیاالدین صفویان، آهنگساز: آروین سیدان، تدوین: کس را آتشی، تیزر: آتلیه و ناگهان.

روزبه حسینی در توضیح دلیل تبدیل سوین دوره این رپرتوار به فیلم‌تئاتر آورده است: «در این دوره از رپرتوار مونوگهان نظر به پیشامد پاندمی کرونا و برگزاری کارگاه‌های بازیگری و نویسندگی در طول سال کمتر به شکل حضوری و اغلب به صورت تصویری، از بچه‌های ۲ دوره قبلی کارگاه‌ها استفاده شده و این اثر شکل گرفته است در این دوره موضوع هر کدام نمایش‌ها از دل مصاحبه‌های متعدد با هنرجویان بازیگری زن در دوره‌های مختلف شکل گرفته و هفت قصه، فیلم نوشت، نمایشنامه را پدید آورده است. هفت هنرجوی بازیگری به عنوان نماینده از گروه‌های هنرجویان کارگاه‌های بازیگری ما پس از ۲ سال منتخب و با قطعات اثر حاضر به مرحله ضبط نهایی رسیدند. سه نویسنده زن هفت اپیزود هم برگزیدگان نویسندگان کارگاه نویسندگی «وناگهان» هستند که طی ۵ سال کار متناوب در این تجربه ما را همراهی می‌کنند.»