مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار برنا در رابطه با اولین گام اقتصادی دولت سیزدهم که باید به آن توجه کند، گفت: اولویت اقتصادی دولت سیزدهم باید اصلاح ساختار بودجه باشد، دولت مسئول درآمد و هزینه است یعنی یک پولی در می‌آورد و یک پولی خرج می‌کند، اگر کسری بودجه داشته باشد و درآمدش کمتر از هزینه‌اش باشد، کشور دچار تورم و مشکلات عدیده می‌شود.

او ادامه داد: دولت باید کاری انجام دهد که درآمد آن بالا برود برای این کار باید ساختار مالیاتی موجود را دنبال کند، یعنی آقای رئیسی در عرض 6 ماه می تواند، موضوع مالیات و سامانه‌های هوشمند مالیاتی، پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را جدی دنبال و زیرساخت های آن را تکمیل کند و در مجلس هم قوانینی گذاشته ایم، تا سال آینده هم بودجه با کسری بسته نشود و روند کسری بودجه ادامه دار نباشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با نخستین گام‌های سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی دارای پتانسیل‌هایی است که با کمترین زمان و انرژی می‌تواند، آنها را فعال کند تا آورده خوبی برای کشور باشد آن هم از طریق کشورهای منطقه و کشورهای دوست و اسلامی. اولویت اول آقای رئیسی باید این کشورها باشد.

او در پایان گفت:  بخش زیادی از آن چیزهایی که با امریکا و اروپا 8 سال به دنبال آن بودیم و ریالی هم به دست نیاوردیم، می توان در کوتاهترین بازه زمانی با روابط خوب منطقه‌ای، ایجاد کرد.  6