به گزارش برنا؛ آواکادو از میوه‌های مناطق گرمسیری به شمار می‌آید. از لحاظ ظاهری به شکل گلابی است. سبز رنگ، دارای هسته ای سیاه و نسبتاَ بزرگ است. حدودا ۴۰۰ نوع مختلف آواکادو وجود دارد که بعضی پوست سبز و بقیه پوست سیاه و خشن دارند.  بنا به احتمالات پیش بینی می‌شود که ۱۰ هزار سال قبل از میلاد در مکزیک رشد می‌کرده است. هم چنین مدارکی وجود دارند که نشان می‌دهند آواکادو از میوه‌های مورد علاقه مایاها بوده است.

میوه آواکادو طی چند سال گذشته تبدیل به یک میوه محبوب در بین مردم سراسر دنیا شده است و به عنوان دسر یا سالاد با انواع ادویه‌ها سروو می‌شود. آواکادو به دلیل چربی‌زدای قوی خون، شهرت زیادی در بین دوستداران فست فودها پیدا کرده است. کارشناسان تغذیه معتقدند با خوردن آواکادو می‌توان چربی موجود در غذاهای چرب را از بین برد و ضرر غذاهای چرب را به حداقل رساند.

آواکادو یا همان گلابی تمساح حاوی ۲۰ نوع از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل پتاسیم است. آواکادو سرشار از اسید فولیک و لوتئین است که به ترتیب برای بازسازی سلولی و برای چشم‌ها مفید هستند. اگر می‌خواهید از خواص بیشتر این میوه که به معجزه جوانی و زیبایی معروف است بیشتر بدانید، لطفا این متن را تا پایان مطالعه کنید.

آواکادو چه فوایدی دارد؟

آواکادو میوه‌ای سرشار از ویتامین‌هایی مانند: B۱، B۶، B۵ و B۳ است. دارای ۸۰ گرم آب است و در هر ۱۰۰ گرم از آن حدود ۱۶۰ کیلو کالری انرژی وجود دارد. همچنین دارای آهن، پروتئین و ۱ درصد کلسیم است. آواکادو دارای اسید اولئیک است و از این نظر بسیار به روغن زیتون شبیه است. اسید اولئیک ماده‌ای است که در پیشگیری از سرطان سینه بسیار موثر است.

آواکادو سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند به همین دلیل به آواکادو معجزه جوانی و زیبایی می‌گویند. گلوتانین موجود در این میوه به تصفیه خون کمک می‌کند و به کمک سطح بالای فولات خطر سکته قلبی کاهش می‌یابد. آواکادو دارای منابع زیادی از لوتئین است که از ابتلا به بیماری‌های چشمی جلوگیری می‌کنند و مانع ابتلای چشم به آب مروارید می‌شوند.

آیا خوردن آواکادو در کاهش وزن موثر است؟

آواکادو غنی از فیبر است. فیبر سبب احساس سیری طولانی مدت در افراد می‌شود. اسیدهای چرب موجود در آواکادو مرکز سیری در مغز را روشن می‌کنند و در نتیجه افراد تمایل کمتری به خوردن غذا و دریافت کالری پیدا می‌کنند.

در یک تحقیق، افرادی که مورد آزمایش واقع شدند به دو گروه تقسیم شدند. به هر دو گروه غذاهای مشابه داده شد. اما، یک گروه علاوه بر وعده غذایی آواکادو نیز دریافت کردند. سپس از آنان سوالاتی راجع به احساس سیری و یا گرسنگی پرسیده شد. کسانی که آواکادو خورده بودند ۲۳ درصد احساس سیری بیشتری می‌کردند و راضی‌تر بودند. با فرض اینکه این آمار صادق باشند، آواکادو در لاغری و کاهش وزن موثر است.

آیا آواکادو خواص دارویی هم دارد؟

پاسخ بله است. آواکادو خواص دارویی بسیاری دارد که به ذکر چند نمونه از آنان می‌پردازیم:

· تقویت کننده معده است.

· در درمان یرقان موثر است.

· جوشانده برگ‌های آن در درمان اسهال خونی استفاده می‌شود.

· دارای انرژی است و خستگی را برطرف می‌کند.

· در درمان ناراحتی‌های روده استفاده می‌شود.

· سیستم ایمنی را قوی می‌کند و دوره نقاهت را کاهش می‌دهد.