شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار سرمایه

آیا روند صعودی بازار سرمایه ادامه دار خواهد ماند؟

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که آیا روند صعودی بازار سرمایه ادامه دار خواهد ماند؟، اظهار کرد: اگر شاخص کل، بالای یک میلیون و ۱۹۰ هزار واحد و یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد تثبیت قیمتی کند، این موضوع نشان از پایان روند نزولی خواهد بود. البته از این به بعد رشد شارپ در بازار سرمایه نخواهیم داشت.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آراد پورکار افزود: در حال حاضر بازار سرمایه ارزنده شده و شرکت‌های سرمایه گذاری که پول‌های بسیار قوی دارند، راضی به خرید سهام شدند.

وی در خصوص میزان رشد بازار سرمایه در روز معاملاتی اخیر اظهار کرد: شاخص کل امروز حدود ۲۶ هزار واحد رشد کرد و به شاخص یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد رسید. در روز معاملاتی امروز، در ابتدای روند بازار سرمایه، عرضه سهام زیاد شد، ولی در نهایت بازار سرمایه توانست محدوده یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد را رد کند.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: از لحاظ تکنیکال، در روز معاملاتی گذشته خط روند نزولی شکسته شد و امروز نیز برای تایید شکست خط روند، محدود یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد را رد کرد.

وی افزود: از لحاظ تابلو خوانی نیز، در حال حاضر بازار سرمایه بسیار ارزنده شده و نهادها و شرکت‌های سرمایه گذاری به عنوان نفراتی که پول‌های بسیار قوی دارند، برای خرید قانع شدند و صندوق‌های درآمد ثابت خود را می‌فروشند. در حال حاضر جریان نقدینگی مجددا به سمت بازار سرمایه آمده و بورس دوباره صعودی شده است.

پور کار در رابطه با علت رشد بازار سرمایه در چند روز اخیر گفت: در حال حاضر ریسک بازار سرمایه تا حدودی کاهش یافته و یکی از ابهامات بازار سرمایه که انتخابات ریاست جمهوری بود، برطرف شد؛ بنابراین افرادی که برای اقدام به سرمایه گذاری در بازار سرمایه، منتظر مشخص شدن ریسک سیاسی بودند، به شفافیت رسیدند.

کارشناس بازار سرمایه  ادامه داد: فصل مجامع شرکت‌های EPS محور که سود خوبی را محقق می‌کنند، فرارسیده است و بسیاری از شرکت‌هایی که مجمع خوبی برگزار می‌کنند و سود خوبی را تقسیم می‌کنند، مورد تقاضا قرار گرفتند و این خود عاملی برای رشد بورس شد.

وی اظهار کرد: با توجه به مفروضات صعودی در تمام روزهای معاملاتی، رشد ۳۰ هزار واحدی نخواهیم داشت و بازار سرمایه بعد از رشد چند هزار واحدی تا حدودی اصلاح می‌شود، ولی در برآیند کلی، شاخص کل می‌تواند تا محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد و یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد رشد کند.

پور کار در رابطه با روند تزریق پول به بازار سرمایه اظهار کرد: ما دو نوع روند تزریق پول داریم، یکی برای حمایت از بازار سرمایه است که شامل، ۲۰۰ میلیون دلاری است که داخل صندوق تثبیت است؛ که ۱۰۰۰ میلیارد تومان از آن تا به حال به بازار سرمایه تزریق شده است.

وی بیان کرد: از مرداد ماه تا اواخر سال ۹۹ شرکت‌های سرمایه گذاری، سهام‌های بورسی و فرابورسی خود را می‌فروختند و در صندوق‌های درآمد ثابت سرمایه گذاری می‌کردند، ولی افراد در طول چند وقت گذشته اقدام به فروش صندوق درآمد ثابت کردند و سهام بورسی و فرابورسی خریدند.

پورکار تصریح کرد: در زمانی که یک نهاد مالی و شرکت سرمایه گذاری صندوق‌های درآمد ثابت خود را می‌فروشد و سهام بورسی و فرابورسی می‌خرد، در این صورت ریسک سرمایه گذاری خود را افزایش می‌دهد، البته بازدهی بالاتری هم خواهد داشت.