شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرماندار#کرونا
گفت‌وگو|

فرماندار سمنان: اگر تدبیر دستگاه قضایی نبود قطعاً زندان‌ها در زمان کرونا دچار مشکلات زیادی می‌شدند

فرماندار سمنان گفت: اگر تدبیر دستگاه قضایی نبود قطعاً زندان‌ها در زمان کرونا دچار مشکلات زیادی می‌شدند، با نظارت، برنامه‌ریزی و ابلاغ دستورالعمل‌های سازمان زندان‌ها، در بحث کرونا بسیار موفق عمل شد و شاهد ارائه هیچ گزارش منفی از زندان‌های کشور درباره شیوع کرونا نبودیم.
نادر فخری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به عملکرد دستگاه قضا، گفت: در هفته قوه قضاییه یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش را که در حادثه ۷ تیر ۱۳۶۰ توسط منافقان کور دل به شهادت رسیدند، گرامی داشته و امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه این شهیدان باشیم. 

وی با تبریک هفته گرامیداشت قوه قضاییه گفت: نامگذاری این ایام به‌عنوان هفته قوه قضاییه، فرصت مناسبی برای قدرشناسی و ارزیابی عملکرد تمامی همکاران زحمتکش در این عرصه است.

فرماندار سمنان تصریح کرد: خوشبختانه مجموعه دستگاه قضایی به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام در مبارزه با فساد، اجرای عدالت، تظلم خواهی و نظارت بر دستگاه اجرایی خوش درخشیده است و توانسته اعتماد مردم را به خود جلب کند.

فخری با اشاره به تحول قوه قضاییه در دوران ریاست آیت الله رئیسی عنوان کرد: اجرای سند تحول قضایی بارقه امید مضاعفی را در دل مردم روشن کرده است.

وی افزود: خوشبختانه تمام قضات در کنار تسلط به موضوعات حقوقی و قضایی از سجایای اخلاقی، سلامت و صحت اخلاقی برخودارند که همین امر نیز به افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضا انجامیده است. همگی باید قدرشناس اقدامات دستگاه قضایی در برقراری نظم و امنیت در کشور و همچنین کوتاه شدن دادرسی پرونده‌های قضایی باشیم. 

فرماندار سمنان با اشاره به درگیری کشور در یک جنگ اقتصادی تحمیلی از سوی دشمنان خارجی تصریح کرد: ورود دادستانی شهر‌ها و استان‌های کشور برای مانع زدایی، رفع مشکلات قضایی سرمایه گذاران و واحد‌های تولیدی و کارآفرینان بسیار حائز اهمیت است. در سمنان حضور دادستان‌ و معاونانش در کنار مدیران اجرایی و تولیدکنندگان برای رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال بسیار موثر و پررنگ است که صمیمانه از این همکاری‌ها تشکر می‌کنم.

فخری با بیان این که همکاران دستگاه قضایی در مبارزه با بیماری کرونا نیز بسیار دلسوزانه و جدی کمک کرده‌اند، افزود: اگر تدبیر دستگاه قضایی نبود قطعاً زندان‌ها در زمان کرونا دچار مشکلات زیادی می‌شدند، با نظارت، برنامه ریزی و ابلاغ دستورالعمل‌های سازمان زندان‌ها، در بحث کرونا بسیار موفق عمل شد و شاهد ارائه هیچ گزارش منفی از زندان‌های کشور درباره شیوع کرونا نبودیم.
 
وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور نیز به عنوان مشاوری امین و صادق برای دستگاه قضایی، همیشه کمک کار دستگاه اجرایی بوده است.از سوی دیگر فعالیت قانونمند نیروهای اداری دستگاه قضایی، اعتماد مردم به این رکن اساسی نظارم را بیشتر کرده است.
 
 
انتهای پیام/