شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصولگرایان

تعبیر خنده دار اصولگرایان از آرای باطله شورا

کدخبر: 421403
نایب‌رئیس شورای شهر تهران گفت :‌د. اینکه عدم شرکت را به حساب نمره منفی به ما و نمره مثبت به خودشان بگذارند، کم‌لطفی است و هر کس این تعبیر را بشنود، خنده‌اش می‌گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز ،سیدابراهیم امینی نایب‌رئیس شورای شهر تهران  درباره پیروزی آرای باطله در انتخابات شوراهای برخی شهرها هم می گوید:‌ باید تلاش کنیم شهروندان مشارکت بالایی در تعیین سرنوشت اجتماعی خویش به خصوص در اداره شهر که جنبه سیاسی ندارد، داشته باشند. اینکه در برخی از کلان‌شهرها مثل کرج، اراک و همدان رأی باطله اول می‌شود و در تهران رأی باطله در جایگاه دوم قرار می گیرد، در تاریخ انتخابات کشور ایران بی‌سابقه است.

 این زنگ هشداری برای بزرگان نظام است که سعی کنند فاصله‌ احتمالی ایجادشده بین نظام و مردم را با توجه به خواسته‌ها و مطالبات به‌حق شهروندان به نحوی ترمیم کنند و آنها را با هم آشتی بدهند. 

او درخصوص اینکه برخی، آرای پایین لیست جمهور را نه به اصلاح‌طلبان و اداره شهر به سبک آنان می‌دانند هم توضیح داد:‌ این نشان‌دهنده آن است که شهروندان در انتخابات شرکت نکرده‌اند. اینکه عدم شرکت را به حساب نمره منفی به ما و نمره مثبت به خودشان بگذارند، کم‌لطفی است و هر کس این تعبیر را بشنود، خنده‌اش می‌گیرد و این به معنای اقبال به آنها نیست، در صورتی می توان چنین تحلیلی کرد که کسانی که به لیست جمهور رأی نداده‌اند رأیشان را به لیست جریان مقابل داده باشند، اختلاف آرای بیش از یک میلیونی بین منتخبین شورای پنجم و ششم و در جایگاه دوم قرارگرفتن آرای باطله در این دوره بر این تحلیل خط بطلان می کشد.

 دیدیم بیش از نصف مردم در  انتخابات مشارکت نداشتند، بنابراین عدم شرکت به معنای رأی‌دادن به ما نبوده و اگر چنین بود، به جریان مقابل ما رأی می‌دادند، مانند کسانی که پای صندوق رأی آمدند. امیدواریم به جای آنکه بخواهیم چنین رفتاری را توجیه کنیم، دلسوزانه این آرا را آنالیز و تجزیه و تحلیل کنیم و برای آنکه شکاف بین ملت و دولت کمتر شود، سعی بر استفاده از نتایج این تجزیه و تحلیل داشته باشیم.