شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قوه قضائیه#سال گذشته#سعید

معاون دادستان کل: اقدامات دو سال گذشته قوه قضائیه بارقه را در دل تولیدکنندگان ایجاد کرد


معاون دادستان کل: اقدامات دو سال گذشته قوه قضائیه بارقه را در دل تولیدکنندگان ایجاد کرد

سعید عمرانی گفت: در دو سال اخیر قوه قضائیه علاوه بر وظایف ذاتی خود ورود مبارکی بر رفع موانع و اجرای فرامین مقام معظم رهبری داشته که بارقه امید را در دل تولیدکننده ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، سعید عمرانی، معاون قضائی دادستان کل کشور در نشست صمیمی صنعت‌گران و تولیدکنندگان با معاون اول قضائیه، با بیان اینکه افراد حاضر در نشست اعضای مجمع کارآفرینان ایران هستند، گفت: یکی از مبارک‌ترین کارهای دو سال اخیر، اختصاص دادن یک روز در هفته قوه قضائیه به نام تولید است. سال قبل این جلسه با حضور رئیسی برگزار شد و امسال هم مسئولین قضائی در سراسر کشور از کارخانجات و بنگاه‌های تولیدی بازدید داشتند که امر مبارک است.

وی افزود: اصلی‌ترین مسئله در کشور، اقتصاد و اشتغال و معیشت مردم است و رئیس جمهوری منتخب به این مسئله تأکید دارند. در دو سال اخیر قوه قضائیه علاوه بر وظایف ذاتی خود ورود مبارکی بر رفع موانع و اجرای فرامین مقام معظم رهبری داشته که بارقه امید را در دل تولیدکننده ایجاد کرده است.

عمرانی ادامه داد: مشکلات عدیده‌ای در سر راه تولید و سرمایه‌گذاری است. بانک و مالیات و تأمین احتماعی و آب و برق و گاز و ... مشکلات عمده در مسیر تولیدکننده هستند. در این مدت 2 سال با هیئت عامل و مدیره 1500 دستگاه تولیدی نشست داشتیم و با مشکلات آنها آشنا شدیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم در دولت آینده حمایت‌ها و کمک‌ها به واحدهای تولیدی رنگ و بوی بیشتر و قوی‌تری بگیرد و بتوانیم برنامه دشمن یعنی به ستوه آوردن مردم با فشار اقتصادی را به شکست بکشانیم. مستحق است که مسئولین ما در این دولت و در دولت آینده حمایت خود را بیشتر کنند.

در ادامه جمعی از صنعت‌گران و تولیدکنندگان به بیان نظرات خود و مشکلاتی که در مسیر تولید دارند، بیان کردند. بخشی از سخنان این صنعت‌گران به این شرح است:

غزنوی: منابع و امکانات در کشورهای توسعه‌یافته جدید، به پیشران‌های اقتصادی اختصاص داده می‌شود. از 83 هزار واحد تولیدی صنعتی تعداد بسیار کمی بیش از صد کارگر دارند.

دریانی: اگر فعالیت اقتصادی دست بخش خصوصی نباشد ناکارآمد است و واحدهای کوچک نمی‌‌تواند ما را در بحث جهانی حمایت کند. شکوفایی اقتصادی با اقتصاد دولتی ممکن نیست و بنگاه‌های کوچک باید به پیشران‌ها ملحق شوند.

فیروزی: مباحث ارزی ضربه‌های شدیدی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان وارد کرده است. اصلاح بانکی برای جلوگیری از زورگویی‌های نظام بانکی باید اصلاح شود.

رضایی: یکی از مشکلات ما بخشنامه‌های خلق‌الساعه از سوی بانک و بیمه و ... است. بسیاری از مشکلات به سیاست‌گذاری‌های دولت برمی‌گردد. با اعتماد به بخش خصوصی می‌توان رفاه را به مردم هدیه داد.

عسگریان: زمان و احترام در مباحث حقوقی نیاز امروز صنعت‌گران است و پیشنهاد ما این است که دادگاه ویژه‌ای برای صنعت‌گران تأسیس شود.

احسان‌فر: تلاطمات اقتصاد ایران برای همه روشن است. بودجه‌ریزی و نظام پولی و سیاست‌های مالی ما دچار اشکال اساسی است و باید به این سه بخش توجه است. این مسأله در درون دولت است اما خوجی ناشی از عدم توجه درست به این سه بخش به قوه قضائیه می‌آید. قسمت اعظم مشکلات اقتصادی ما به سیاست‌های خارجی کشور برمی‌گردد و کشوی نمی‌تواند قدرتمند باشد مگر اینکه اقتصاد قدرتمندی داشته باشد. بخش‌های مختلفی از دولت برای خودشان وضع مقررات می‌کنند و درآمدهای درونی برای آن بخش‌هاست و این درآمد به خزانه دولت واریز نمی‌شود.

شاهدی: سررسید تسهیلات ارزی صندوق توسعه، مشکل آینده تولید‌کنندگان در آینده نزدیک است. ما تسهیلات را با نرخ 2900 تومان دریافت کرده‌ایم و الان اعلام می‌کنند که با نرخ 24 هزار تومان بازپرداخت کنیم.

موسوی: 92 درصد کارکنان ما در کارخانه شامل 800 نفر، معلول هستند. 300 معلول هم در بخش بازرگانی و بازاریابی فعالیت دارند. تندرست‌ها هم باید از خانواده‌ای باشند که معلول دارند. ما با کیفیت بالای خود جلوی فروش کالای قاچاق مربوط به مواد بهداشتی کودکان را گرفته‌ایم. هم فعال اجتماعی و هم فعال اقتصادی هستیم اما دل پردردی داریم چون قانون حمایتی و شعبه اختصاصی نداریم.

 نبی: شرط استخدام در شرکت ما داشتن سوءپیشینه است. الان 1057 سابقه‌دار با جرم‌های قتل و سرقت و کلاهبرداری و اسیدپاشی و ... در شرکت ما فعالیت دارند. نیاز ایجاد شعبه خاص برای تولیدکنندگان احساس می‌شود.

ایزدپناه: کاهش بروکراسی‌های اداری و هماهنگ‌سازی نظرهای دستگاه‌های مختلف و کم شدن تأثیر نهادهای نظارتی، تولید را روان‌سازی می‌کند.

 احرامیان: از معدود شرکت‌هایی هستیم (فولاد یزد) که تحت تحریم ثانویه ایالات متحده آمریکا قرار گرفتیم. کاهش صادرات نصیب ما هم شده است که دلیل آن مشکلات داخلی است؛ از جمله بحث قوانین استاندارد که برای زمان عادی است و شرکت تحریم شده ما نمی‌تواند آن را اجرا کند.

کشاورز: در سه سال اخیر اقتصاد ما 10 برابر کوچک شده است و مردم فقیر شده‌اند. 85 درصد اقتصاد کشور دست خصولتی‌هاست و ما بخش کوچکی از اقتصاد هستیم و نیازمند حمایت هستیم.

جوانمردی: نیازمند امنیت سرمایه‌گذاری هستیم.

صبوری: مشکل تولید بدون توجه به حقوق مالکیت ممکن نیست و حقوق مالکیت توسط قوه قضائیه محافظت می‌شود.

انتهای پیام/