شهر خبر

درجلسه چهارشنبه دولت انجام شد؛

اجازه مادران برای افتتاح حساب بانکی به نام اطفال | بازخوانی روایت همسر شهیدرضایی نژاد از برخورد یک کارمند بانک

جلسه هیات دولت روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری بر گزار شد و در این جلسه اعضای دولت با لایحه پیشنهادی معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهور درخصوص «اجازه مادر برای افتتاح حساب بانکی به نام اطفال» موافقت کردند.

بانک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، براساس لایحه مصوب هیات وزیران که با هدف کلان حمایت از نقش و جایگاه مادری و منافع عالیه کودکان و مرتفع کردن محدودیت قانونی پدیدآمده برای مادران در افتتاح انواع حساب‌های بانکی برای اطفال و برداشت از آن تهیه و تدوین شده است، مادر می‌تواند به نام فرزند صغیر خود حساب‌های بانکی افتتاح کند. حق برداشت از این حساب‌ها نیز تا رسیدن صغیر به سن ۱۸ سال تمام شمسی فقط با مادر است.

همچنین چندی پیش همسر شهید داریوش رضایی نژاد درباره این مشکل نوشته بود: سال گذشته برای امری واجب که از حقوق بدیهی من و آرمیتا بود به یکی از بانک‌های معتبر مراجعه کردیم. کارمند باجه گفت اجازه همسرتان برای افتتاح حساب لازم است، گفتم همسر من در قید حیات نیست. گفت پس امکان افتتاح حساب برای دخترتان وجود ندارد.

وی افزود: نمی‌توانستم با کارمند بانک یکی به دو بکنم چون او هم مجری قانون است و ما همگی تابع قانون. ولی از لحاظ ذهنی نه سال گذشته نتوانسته‌ام برای خودم حل کنم که چرا باید از حقوقی که همسرم با کمال میل به من اعطا می‌کرده پس از وی محروم باشم. این مورد بانک و ثبت نام تنها دو چالش از
چالش‌هایی است که من و دخترم طی نه سال گذشته با آن‌ها مواجه بوده‌ایم و تلاش کرده‌ایم آن‌ها را حل کنیم.

همسر شهید داریوش رضایی نژاد ادامه داد: شاید در حال حاضر شرایط قانونی برای من و دخترم فراهم شود و از این به بعد کمتر این گونه مشکلات را داشته باشیم اما قطعا مادران و فرزندان دیگری هستند که هنوز درگیر این گونه مسائل به‌دلیل اتفاقاتی که در زندگی‌شان افتاده (اعم از مرگ یا جدایی) خواهند بود.