شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ویروس کرونا#جدید#پایتخت#تعداد#مقامات

ادامه وخامت وضعیت شیوع کرونا در روسیه و ثبت رکورد جدید قربانیان


ادامه وخامت وضعیت شیوع کرونا در روسیه و ثبت رکورد جدید قربانیان

در شرایطی که افزایش شیوع نوع هندی ویروس کرونا در مسکو، مقامات این شهر را به فکر تعطیلی کامل پایتخت انداخته، تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در روسیه با شناسایی بیش از ۱۷ هزار مورد جدید به ۵ میلیون و ۳۶۸ هزار نفر افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که تعداد موارد مرگ بیماران مبتلا به کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 548  مورد گزارش شده (این رقم یک روز قبل 546 نفر بود) که بیشترین تعداد مرگ روزانه از تاریخ 11 فوریه (اواخر بهمن ماه سال گذشته) است.

بدین ترتیب، شمار قربانیان این عفونت در روسیه به 130 هزار و 895 مورد رسیده است. بیشترین موارد مرگ مربوط به شهر سن‌پترزبورگ - 93 بیمار و سپس شهر مسکو -88 بیمار بود که بیشترین میزان مرگ روزانه بیماران در پایتخت در کل دوره شیوع کروناست.  

این ستاد در عین حال یادآور شد که تعداد موارد تأیید شده ازعفونت کووید-19 در روسیه با شناسایی 17 هزار و 594 مورد جدید طی یک روز گذشته، در مجموع به 5 میلیون و 368 هزار و 511 نفر افزایش یافت. بیشترین میزان آلودگی جدید مربوط به شهر مسکو -6 هزار و 534 نفر، در منطقه 2 هزار و 323 نفر (که حداکثر موارد ابتلای روزانه از ابتدای اپیدمی کرونا در این کشور است) و در شهر سن‌پترزبورگ هم یک هزار و 92 نفر گزارش شده است.

در حال حاضر در سراسر مناطق روسیه 335 هزار و 508 بیمار کرونایی همچنان تحت درمان هستند.

طبق این اطلاعات، تعداد شهروندان روس معالجه شده از این عفونت هم طی روز گذشته 12 هزار و 660 نفر افزایش یافت که بیشترین موارد بهبود روزانه بیماراین از 13 ماه مارس ( اواسط اسفند ماه گذشته) است. بدین ترتیب تعداد کلی افراد درمان شده به 4 میلیون و 902 هزار و 110 نفر برسد.

سهم بهبود بیماران مبتلا به کرونا در روسیه باز هم به 91.3 درصد کاهش یافته است.  بیشترین موارد مرخص شدن بیماران در شهر مسکو، 3 هزار و 670 نفر، در سن‌پترزبورگ یک هزار و 850 نفر و در منطقه مسکو نیز یک هزار و 79 بیمار گزارش شده است.

فعلاً تصمیمی درباره تعطیلی کامل مسکو اتخاذ نشده است

"آناستاسیا راکووا" معاون شهردار مسکو  شب گذشته در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که تصمیم گیری در خصوص تعطیلی کامل پایتخت، آخرین اقدام خواهد بود.

این مقام توضیح داد: «البته موثرترین راه برای مبارزه با گسترش بیماری تعطیلی کامل دو الی سه هفته‌ای است تا این امکان بوجود آید که روند شیوع کاهش یافته و مردم در سطح شهر تردد نداشته باشند. ولی این تصمیمی سخت است که ضربه محکمی به اقتصاد مسکو، تجار شهر و بخش خدمات خواهد زد، درآمد مردم سطح پایین را کاهش و میزان بیکاری را افزایش خواهد داد.»

پیش از این، "دنیس منتوروف" وزیر صنایع روسیه نیز ابراز عقیده کرده بود که جایگزین اجرای رژیم سخت گیرانه تعطیلی کامل، تنها گسترش روند واکسیناسیون شهروندان است. به گفته وی، در روسیه هیچ کمبودی در خصوص واکسن‌های کرونا وجود ندارد.  

خانم راکووا، معاون شهردار مسکو همچنین یادآور شد که علت افزایش موارد جدید آلودگی طی یکی دو هفته اخیر در مسکو، مجموعه‌ای از دلایل هستند که قبل از هر چیز شیوع نوع جدید ویروس کروناست. البته عدم رعایت مقررات امنیتی و بهداشتی، به‌خصوص عدم استفاده از ماسک صورت از سوی مسکو نشینان نیز عامل بسیار مهمی است.  

به گفته وی، حدود 90 درصد از موارد جدید ابتلای ساکنین پایتخت، نوع هندی ویروس کروناست که سرعت انتقال و تهاجمی بودن آن به مراتب بیشتر از نوع ووهان است.  ضمن اینکه بیش از 20 درصد از مردم مسکو در مقابل نوع هندی ویروس کرونا مصونیت نشان داده‌اند.  

روز گذشته "سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو نیز با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در این شهر همچنان نگران کننده بوده و موارد ابتلا 4 الی 5 برابر افزایش یافته، اعلام کرد که بیش از 11 میلیارد دلار بودجه مضاعف برای مقابله با شیوع عفونت کرونا در پایتخت در نظر گرفته شده است. به گفته وی، وضعیت 14 هزار بیمار کرونایی وخیم گزارش شده و سیستم بهداشت و درمان مسکو تمامی امکانات خود را برای کمک به مبتلایان بسیج کرده است.

سوبیانین همچنین یادآور شد که تاکنون بیش از دو میلیون نفر از ساکنین مسکو در برابر ویروس کرونا شده‌اند و همه مراکز واکسیناسیون داروی کافی در اختیار دارند و شهروندان فقط باید مراجعه کرده و واکسن بزنند.

انتهای پیام/