شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهردار تهران#مجموعه#سال 1396

هزینه ۴۰ میلیارد تومانی بهسازی مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب


هزینه 40 میلیارد تومانی بهسازی مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب

شهردار تهران با اشاره اینکه به آرامستان‌های ارامنه دولاب در سال ۱۳۹۶ به ثبت ملی رسیده است، گفت: حدود ۴۰ میلیارد تومان برای بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب هزینه شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ پیروز حناچی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه 14 و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب در جمع خبرنگاران اظهار  کرد: امروز تعداد بسیاری از پروژه‌های منطقه 14 از جنس توسعه محلی افتتاح شدند؛ اعتبارات خوبی در این دوره از مدیریت شهری، به این پروژه‌ها تخصیص داده شد.

وی ضمن اشاره به مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب گفت: یکی از این پروژه‌ها مربوط به تاریخ 300 ساله تهران است. آرامستان ارامنه دولاب یکی آرامستان‌های حصار ناصری به شمار می‌رفت. در دوره معاصر بسیاری از شخصیت‌های بزرگ مسیحیان، ارامنه و آشوریان در این آرمستان آرمیده‌اند. 

حناچی با بیان اینکه آرامستان ارامنه دولاب در سال 1396 به ثبت ملی رسید، اظهارکرد: اما وضعیت این آرامستان مطلوب نبود به همین خاطر به همت شهرداری تهران، این مکان بهسازی و تبدیل به مجموعه‌ای از میدانگاه‌ها شد.

به گفته شهردار تهران؛ حدود 40 میلیارد تومان برای بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب هزینه شده است.

وی ادامه داد: شورای شهر اعتبار مناسبی را برای پروژه‌های مدیریت شهری با محوریت محله و انسان محوری در نظر گرفته است. 2000 میلیارد تومان در سال 99 و در سال 1400 نیز بیش از این مقدار، اعتبار برای این پروژه‌ها لحاظ شد.

حناچی اضافه کرد: امروز یکی از روزهای زیباست از این جهت که پروژه‌های متفاوتی را افتتاح می‌کنیم و نکته مشترک همه پروژه ها نگاه اجتماعی به آنها است؛ نگاهی که برای حل مشکلات شهر راهگشاست و هزینه‌های شهر را کاهش می‌دهد

شهردار تهران با اشاره به بازدید از بوستان اجتماعی منطقه 14 ادامه داد: در این بوستان مردم نقش محوری را برای حفاظت و حراست دارند و برعکس سایر بوستان‌ها معتادان از دست مردم متواری هستند و این نتیجه نگاه اجتماعی به شهر است. امیدواریم که دوستان دیگر هم که برای دوره بعد مدیریت را بر عهده می‌گیرند این مسیر را دنبال کنند و به عقب برنگردیم.

وی اضافه کرد: بخش دیگری از این پروژه‌ها مربوط به نقاطی از جمله خیابان کرمان است که مدت مدیدی بدون توجه مانده بود؛ پروژه‌هایی که در کمیسیون ماده 5 تصویب و پیگیری شد. شاید افزایش بافت فرسوده در آمار افتخار نباشد اما در این دوره 50 هکتار از این منطقه به آمار بافت فرسوده اضافه شد تا شهروندان بتوانند از طرح‌های تشویقی آن استفاده کنند.

انتهای پیام/