به گزارش برنا، برنامه رادیویی ورزش ایران (بسکتبال) با مصطفی هاشمی کارشناس و مربی بسکتبال کشور گفت و گو کرد.

مصطفی هاشمی درباره بازار نقل و انتقالات و آشفتگی های بسکتبال ایران گفت: ما باید در سال های گذشته قوانینی را مصوب می‌کردیم که بسکتبال کشور بعد از پایان مسابقات فصل دچار خلاء نشود. بسکتبال نباید فقط به بازیکنان و اردوهای تیم ملی بسنده شود و بقیه بسکتبال ایران اصلا وجود نداشته باشد. این همه مریی این همه استعداد که بعدها باید در تیم ملی جایگاهی به دست آورند. ما باید یک فکری می‌کردیم که باشگاه ها زنده باشند. مثل تمامی نقاط دنیا که با بستن قراردادهای مختلف آن باشگاه را زنده نگه می‌دارند.

وی افزود: ما نتوانستیم قوانین دائمی را مصوب کنیم که باعث توسعه پایدار در بسکتبال کشور شود. همیشه یک نگاه گذرا و کوتاه مدت نسبت به این رشته داشتیم. نگاه ما این بوده که بازی تیم ملی تمام و تیم کشور موفق شود. ثبات باشگاه ها به معنای خاص کلمه یعنی زمانی که باشگاه زنده است. مربی و بازیکنان بدانند برای کدام باشگاه هستند. وقتی سوت پایان لیگ زده می‌شود دیگر مشخص نیست که بازیکن برای کجاست. مربی نمی‌داند چه برنامه ریزی کند و از نقطه صفر مجدد شروع می کند. برای همین بازیکنان تعلق خاطری به باشگاه ها ندارند.

کارشناس بسکتبال کشور گفت: اگر باشگاه ها تعطیل نشود و برای جوانان مستعد کشور تمرینات و برنامه های پیش فرض در نظر بگیریم و یکسری بازی های دائمی تدارک ببینیم و در تاریخ رخدادها را ثبت کنیم. باشگاه ها هم یک اشتیاق بیشتری پیدا می‌کنند چرا که منشاء و منبع باشگاه می‌باشد. زمانی که باشگاه هست، مربی و بازیکنان هم وجود دارند و تعلق خاطر پیدا می‌کنند. این یک چرخه معیوبی است که در این سال ها در بسکتبال ما وجود داشته است.