شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#رئیس جمهور#دولت#دولت دوازدهم

روحانی: انتخابات ۱۴۰۰ کاملا امن و سالم برگزار شد/ جلساتمان با رئیس جمهور منتخب ادامه دارد


روحانی: انتخابات 1400 کاملا امن و سالم برگزار شد/ جلساتمان با رئیس جمهور منتخب ادامه دارد

رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت اصل انتخابات، گفت: یکی از کارهای مهم دولت دوازدهم در این هفته‌های پایانی خود برگزاری یک انتخابات کاملا امن، سالم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: اصل انتخابات بسیار مهم است و انتخابات به یک مفهوم از ارکان نظام است و اگر گفتیم جمهوریت رکن بزرگ نظام است، جمهوریت بدون انتخابات حاصل نخواهد شد؛ اگر این پایه‌ها متزلزل شود، نظام متزلزل شده و تلاش‌های زیاد از سال 1341 و مابقی تلاش‌ها و مجاهدت‌ها در سال‌های بعد برای این بوده تا اسلامیت و جمهوریت محفوظ بماند.

وی افزود: امیدواریم تلاش کنیم که به اسلام لطمه نزنیم و اسلام جایگاه بلندی دارد و به ما نیازی ندارد. نباید اخلاق از بین برود و دروغ گفتن رواج یابد، اگر یک نفر دروغ گفت باید در جامعه از بین برود و کسی به او اعتنا نکند و ما باید چنین جامعه‌ای داشته باشیم. اسلامیت یعنی همین و اسلامیت به شعار نیست و رفتار و اخلاق اسلامی اصل است؛ راستگویی، صداقت و احترام به شخصیت مردم، حسن ظن به مردم و پایمال نکردنِ آبروی مردم مهم و اساس است که اگر این‌ها صدمه ببیند از اسلامیت چیزی باقی نمی‌ماند و باید تلاش کنیم تا اسلامیت به‌معنای واقعی کلمه در کشور حاکم شود.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: می‌توان مردم را برای جمهوریت سهیم و شریک کرد؛ در جمهوریت اگر 50 درصد مردم را سهیم کنید، کار حداقلی است و اگر مردم را 70 درصد سهیم کنید به نقطه‌ی قابل قبولی رسیده‌اید و اگر مردم را 90 درصد سهیم کنید، به نقطه اوج رسیده‌اید. در انتخابات و جمهوریت باید فضا را باز کنیم و مردم را در آغوش بگیریم و طرد مردم که هنر نیست. اگر 30 درصد مردم را کنار زدیم به کشور، امنیت ملی و انسجام ملی خدمت کرده‌ایم؟ اینکه مردم نگران و ناراحت شوند چه خاصیتی به حال ما دارد؟ البته اینکه اشکال از کجاست بحث دیگری است.

روحانی بیان کرد: اصل انتخابات مهم بود و یکی از کارهای مهم دولت دوازدهم در این هفته‌های پایانی خود برگزاری یک انتخابات کاملا امن، سالم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که انجام گرفت. اینکه مردم در شرایط کرونایی در ده‌ها هزار صندوق در سراسر کشور از صبح زود تا نیمه شب حضور یافتند، مهم است. با اینکه فردی در یک صندوق نیم‌ساعت و یا یک‌ربع معطل شده، نباید کل انتخابات را زیر سوال برد و انصاف کجا رفته است؟ بخش‌های مختلف دولت برای انتخابات تلاش کردند تا به شرایطی شکل بگیرد و انتخابات امن و سالم برگزار شد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/