به گزارش برنا، دکتر حسن روحانی در جلسه هیات دولت اظهار کرد: تاریخ سیاسی امام هشتم را، نسل جوان بخواند. اینکه می گوییم ما انقلابی هستیم یعنی تابع امام هشتم باشیم و مصالح دنیای اسلام را رعایت کنیم. انقلابی یعنی با حاکم وقت حرف زدن و همسایه شدن. هدف های اصلی انقلاب، نظام و ایران را نباید به خاطر انتخابات فدا کنیم.

وی افزود: اصل انتخابات بسیار مهم است. انتخابات از ارکان نظام است. جمهوریت بدون انتخابات حاصل نمی شود.جمهوریت پایه مهم در کنار اسلامیت است و باید این دو پایه را حفظ کنیم اگر این دو پایه متزلزل شود، کل انقلاب متزلزل می شود.

 حجت الاسلام روحانی ادامه داد: تلاش کنیم تا به اسلام لطمه نزنیم، نمی خواهد به اسلام خدمت کنیم. اسلام جایگاه عظیم و بلندی دارد اسلام نیاز به ما ندارد اما به آن لطمه نزنیم.باید جامعه ای داشته باشیم که اگر یک نفر دروغ گفت در جامعه از بین برود، اسلامیت یعنی همین. اسلامیت به شعار و حرف و اینکه قرآن بخوانیم و بگوییم مسلمان هستیم،نیست.

وی گفت: در رفتار و اخلاق اسلامی، راست گویی، صداقت و آبرو مردم را پایمال نکردن مهم است. اگر در جمهوریت 50 درصد مردم را سهیم کنید کار حداقلی انجام دادید اگر 70 درصد را سهیم کنید به نقطه مقبول رسیدید. باید فضا را در جمهوریت باز کنیم؛ ترد مردم هنر نیست. اینکه بگویید یک جناحی نباشند چه هنر و خدمتی است.

وی اضافه کرد: اینکه در یک جایی و صندوقی یک ساعت معطلی ایجاد شده نباید به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش بزنیم؛ عقل کجا رفته است.صندوق تعیین کننده است؛ اینکه می گوییم غصه می خوریم چرا 48 درصد برای این است که رای تاثیر دارد.