شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مجلس#سنای آمریکا

مخالفت جمهوریخواهان سنا با طرح اصلاح نظام انتخاباتی آمریکا


مخالفت جمهوریخواهان سنا با طرح اصلاح نظام انتخاباتی آمریکا

جمهوریخواهان مجلس سنای آمریکا با طرح اصلاح قوانین انتخاباتی این کشور در نشست روز سه شنبه مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وب‌سایت اطلاع رسانی کنگره، جمهوریخواهان سنای آمریکا با پیشنهاد دموکرات ها برای اصلاح قوانین انتخاباتی که مورد حمایت جو بایدن رئیس جمهور این کشور نیز بود، مخالفت کردند تا اختلافات بر سر قانون انتخاباتی ایالات متحده به محل منازعه و تقابل دیگری برای دو حزب سیاسی اصلی آمریکا تبدیل شود.

 

بر اساس این گزارش، طرح پیشنهادی دموکرات ها برای اصلاح قوانین انتخاباتی آمریکا نتوانست 60 رای لازم برای به بحث گذاشته شدن در صحن سنا را کسب کند. جمهوریخواهان که کنترل 50 کرسی از 100 کرسی سنا را در اختیار دارند، با مطرح شدن این طرح پیشنهادی مخالفت کردند. هر 50 سناتور جمهوریخواه با آغاز بحث و تبادل نظر درباره این طرح پیشنهادی مخالفت کرده‌اند.

چاک شومر رهبر اکثریت سنای آمریکا در این باره گفت: جمهوریخواهان نمی خواهند درباره این طرح بحث و تبادل نظر کنند، آنها حتی نمی خواهند درباره آن مذاکره کنند زیرا از این مساله ترس و واهمه دارند. آنها می خواهند مانع حق رای دادن شوند، قصد دارند رای دادن برای بسیاری از شهروندان آمریکایی را سخت تر کنند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به این اقدام جمهوریخواهان واکنش نشان داد و گفت: آنها حتی مخالف به بحث گذاشتن این طرح بودند. این اقدام تلاشی برای سرکوب رای دهندگان بود یک حمله دیگر به حق رای که متاسفانه سابقه هم داشته است.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا ریاست این نشست مجلس سنا را بر عهده داشته است.

جمهوریخواهان بر این باورند که این طرح تجاوز و تعدی دولت فدرال به قدرت و اختیارات مقام های ایالتی در امور مربوط به اجرای انتخابات است و این طرح در نهایت به نفع دموکرات ها خواهد بود.

انتهای پیام/