شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

آماده شدن ایران برای ورود گردشگران خارجی

ایسنا/ این خبر پیرامون آماده شدن ایران برای ورود گردشگران خارجی برای شما نگارش شده است.

ولی تیموری در نشست مجازی با مدیران کل و معاونان گردشگری استان های کشور که با هدف هماهنگی و برنامه ریزی به منظور حضور شایسته در نمایشگاه گردشگری اکسپو دبی 2021 برگزار شد، گفت: رویداد مهم و جهانی اکسپو دبی از دو منظر معرفی ظرفیت های گردشگری کشور و نیز بهره مندی از فرصت نزدیکی ایران با محل برگزاری این رویداد به منظور جذب گردشگران خارجی شامل بازدیدکنندگان و غرفه داران رویداد مذکور در دستور کار قرار دارد. از این رو، با توجه به احتمال بازگشایی کنترل شده و تحت نظارت مرزهای بین المللی به روی گردشگران ظرف روزهای آینده، لازم است زمینه حضور ضابطه مند گردشگران خارجی در استانهای کشور فراهم شود. معاون گردشگری پیشتر خبر داد صدور ویزای توریستی ایران پس از یک سال توقف از تیر 1400 از سر گرفته می شود.

تیموری در ادامه این نشست درباره چگونگی حضور ایران در نمایشگاه اکسپو دبی گفت: نیاز است با توجه به نزدیکی زمان برگزاری رویداد اکسپو 2021 دبی و بطور کل فراهم آمدن امکان حضور گردشگران خارجی در کشور، استان هایی که مقصد گردشگری ورودی هستند، با تاکید رصد شوند و نظارت متوالی رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در مراکز و واحدهای گردشگری کشور و همچنین آموزش دوباره به ذی نفعان و بخش خصوصی مرتبط و نیز بهره برداری از اقلام تبلیغاتی متناسب برای متقاعدسازی برای جلب اعتماد گردشگران، آمادگی لازم را برای شروع دوباره گردشگری بین المللی بصورت محدود و کنترل شده داشته باشند.

معاون گردشگری بیان کرد: نیاز است هر یک از ادارات کل استانی با ارائه دو برنامه، شامل برنامه تخصصی از جمله اقدامات برای حضور در غرفه گردشگری و همچنین برنامه دوم شامل مشارکت در سایر بخش های حاضر در عرصه صنعت گردشگری کشور بصورت شایسته مؤثر عمل کنند.

براساس این خبر، نمایشگاه اکسپو دبی در بازه زمانی شش ماه از 21 اکتبر 2021 تا مارس 2022 برابر با 2 مهر 1400 تا فروردین 1401 در شهر دبی با حضور بیش از 192 کشور و پیش بینی بیش از 25 میلیون نفر بازدیدکننده برگزار می شود. پاویون جمهوری اسلامی ایران نیز در متراژ 2014 مترمربع با شعار «ایران، تمدنی کهن و استوار؛ تنوع اقوام و میزبان ملت ها» در موقعیت مکانی مطلوبی در این نمایشگاه قرار دارد. حوزه گردشگری نیز در 60 مترمربع به صورت مستقیم و در 382 متر مربع به صورت مشارکتی معرفی ظرفیت های صنعت گردشگری کشور را عهده دار خواهد بود.

آماده شدن ایران برای ورود گردشگران خارجی