محمدعلی نجفی فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: من با هیچ اولویت‌بندی در مورد واکسیناسیون هنرمندان موافق نیستم، نباید هنرمندان را تافته جدا بافته بدانیم و چنین رویکرد و اصراری را که سینماگران در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند درست نمی‌دانم.

نجفی خاطرنشان کرد: برخی افراد به دلیل ضرورت کارشان باید در یک تجمع قرار بگیرند. کار در سینما هم یک کار جمعی است و همه افراد به خصوص بازیگران که در مقابل دوربین ماسکی به صورت ندارند در خطر ابتلای به کرونا هستند. همانطور که برای همه شغل‌های اینچنین پر خطر فکری می‌شود برای این مورد نیز در جهت حفظ سلامت و جان سینماگران باید فکری داشته باشیم.

او افزود: به طور قطع مهم‌ترین تمهید برای این وضعیت واکسیناسیون است. خانه سینما که قطعاً توان خرید واکسن ندارد و دخالتی هم نمی‌تواند در واکسیناسیون داشته باشد اما ما در خانه سینما سعی داشتیم برای این مورد مذاکرات لازم را داشته باشیم و آنطور که طبق آنچه که مشخص شده هنرمندان نیز بتوانند واکسن بزنند. در حال حاضر که افراد مسن واکسن می‌زنند من که خودم فردی 76 ساله هستم هنوز واکسن نزده‌ام.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «سربداران» در پایان اظهاراتش تأکید کرد: بحث در اولویت قرار گرفتن هنرمندان سینما یک بحث اشتباه و نادرست است که هنرمندان را از مردم جدا می‌کند. زمانی که گفته شد مأموران شهرداری به دلیل حضورشان در شهر و در ارتباط بودن با مردم باید در اولویت واکسن زدن قرار بگیرند کسی اعتراض نکرد چرا که حرفی منطقی و درست بود. به نظر من این تصمیم باید برای همه مشاغل جمعی که کارکنانش در خطر بیشتری برای ابتلا به کرونا قرار دارند گرفته شود و آن دسته از سینماگران که مشغول کار هستند هم می‌توانند در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند اما همانطور که پیش‌تر گفتم با اولویت دادن به سینماگران به طور کل مخالف هستم.