برای رفع محاصره غزه دست بسته نخواهیم نشست

گروه‌های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه تعلل برای رفع محاصره غزه به منظور بازسازی آنجا هشدار دادند.

گروه‌های مقاومت فلسطین در آغاز این بیانیه بر هموطنان و جوانان فلسطین در شهرک‌های بیتا و بیت دجن (در شمال کرانه باختری) که در مخالفت با توطئه‌های رژیم صهیونیستی علیه اراضی اشغالی به پا خاستند، درود فرستاد و گفت: ما بر حمایت خود از برنامه خشم شبانه و مقاومت مردمی در کرانه باختری تاکید می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما همچنین بر پشتیبانی از مساله اسرای قهرمان خود در زندان‌های رژیم اشغالگر تاکید می‌کنیم، به خصوص آنهایی که اعتصاب غذا کرده‌اند و همچنین خواهان افزایش برنامه‌های مردمی برای حمایت از اسرای آزاده فلسطینی هستیم.

گروه‌های مقاومت فلسطین در ادامه از ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۴۸ خواست همه اشکال مقاومت را شدت بخشیده و سرزمین فلسطین را زیر پای صهیونیست‌های اشغالگر به آتش بکشند.

در این بیانیه آورده شده است: ما بشدت تصمیم دبیر کل سازمان ملل در درج نکردن نام رژیم اشغالگر در فهرست ننگ را محکوم می‌کنیم در حالی که این رژیم مرتکب جرایم جنگی اعم از کشتار کودکان و وحشت پراکنی در بین غیرنظامیان و تخریب خانه‌های مردم بر سرشان و نابودی برج‌های مسکونی شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین گفتند: ما از میانجی‌ها می‌خواهیم بر رژیم اشغالگر برای رفع محاصره نوار غزه و نهایی کردن پرونده بازسازی خرابی‌های غزه فشار آورند و از این رژیم بخواهند دست از اقدامات تحریک آمیز در قدس، الشیخ جراح و بطن الهوی بردارد، زیرا مقاومت در قبال این تعلل رژیم اشغالگر دست بسته نخواهد نشست.

در پایان این بیانیه آمده است: ما بر ضرورت اتحاد ملی فلسطین و تشکیل یک رهبری یکپارچه مرکب از همه گروه‌ها تاکید می‌کنیم.

«تور وینسلند» فرستاده ویژه سازمان ملل در غرب آسیا روز دوشنبه در رأس هیأتی وارد نوار غزه شد و با «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه دیدار کرد.

 السنوار پس از این دیدار گفت: با کمال تأسف هیچ قصدی برای حل بحران انسانی در غزه دیده نمی‌شود و رژیم اشغالگر جنایتکار در حال ادامه اعمال سیاست خود علیه ما، نوار غزه و اسرای ماست، این رژیم در تلاش است از ما به عنوان ملت فلسطین و مقاومت فلسطین در موضوع کاهش محاصره غزه باج‌خواهی کند.

وی ادامه داد: دیدار ما بد بود و ابدا مثبت نبود؛ به اطلاع هیأت سازمان ملل رساندیم که این امر (ادامه بحران انسانی در غزه)  را ابداً قبول نخواهیم کرد.