شهر خبر

بنز GLS مدل ۲۰۲۱؛ خودرویی با سواری متفاوت و مجلل + عکس

شاسی بلند بنز مدل GLS دارای کابین پیشرفته و فناوری بالا است که سواری راحتی را فراهم می کند.

بنز GLS مدل ۲۰۲۱؛ خودرویی با سواری متفاوت و مجلل + عکس

به گزارش منیبان، در جایگاه شاسی بلندها بنز، ۲۰۲۱  GLS ارائه تجربه‌ای غیر قابل انکار و مجلل را هدف خود قرار می‌دهد. این SUV بزرگ سه ردیف برای همه خانواده جا دارد و با کابین پیشرفته و فناوری بالا، سواری راحتی را فراهم می کند.

خریداران می‌توانند از بین موتور‌ها، موتور شش سیلندر توربوشارژ ۳۶۲ اسب بخار یا V-۸ توئین توربو ۴۸۳ اسب بخار انتخاب کنند که هر دو از سیستم کمکی هیبریدی بهره می‌برند. با وجود این فناوری، هیچ دو پیشرانه بازده سوخت بسیار چشمگیری را تأمین نمی‌کند، اما حداقل امتیازات EPA GLS با امتیاز SUV‌های رقیب مانند لندرور Range Rover و Lincoln Navigator مطابقت دارد. پیشرانه تمام چرخ مانند سیستم تعلیق بادی استاندارد ارائه می‌شود، اما مرسدس یک ارتقای استاندارد ارائه می‌دهد که باعث افزایش فاصله زمین نیز می‌شود.

کلاس GLS سال گذشته رونمایی شد و در آن سال جدید بود، بنابراین اکنون مدل‌ ۲۰۲۱ فقط تغییرات اندکی را خواهد داشت. سیستم کنترل خودکار چهار منطقه‌ای، صندلی‌های تهویه شده و چرخ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی کاملاً استاندارد هستند. همانطور که یک ویژگی تشخیص خسارت در پارکینگ در این خودرو طراحی شده است بنابراین،اگر ماشین هنگام برخورد با پارک برخورد کند، می‌تواند از طریق برنامه Mercedes Me Connect به تلفن هوشمند صاحب آن هشدار دهد.

۲۰۲۱  GLS؛ خودرویی با سواری غیر قابل انکار و مجلل

توربوشارژ داخلی GLS۴۵۰ انرژی زیادی را تأمین می‌کند و درست مانند GL-V-۸ GLS۵۸۰ است. دو مدل ارائه شده است؛ GLS۴۵۰ شش سیلندر و GLS۵۸۰ هشت سیلندر و هر دو دارای امکاناتی خاص هستند. ۳.۰ لیتری توربوشارژ GLS۴۵۰ شش خطی با ۳۶۲ اسب بخار ارائه می شود،  GLS۵۸۰ بسیار قدرتمندتر است و از ۴.۰ لیتری V-۸ توربوشارژر ۴۸۳ اسب بخار نیرو می‌گیرد.

کلاس GLS علیرغم اندازه‌ای که دارد، در جاده‌ای پیچ و تاب دار به راحتی شتاب می گیرد، اما در برابر دست انداز‌ها خیلی اسپرت یا خشن نیست. همه مدل‌ها به صورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی ارائه می‌شوند، اما مرسدس سیستم جدیدی را به نام E-Active Body Control ارائه می‌دهد.

۲۰۲۱  GLS؛ خودرویی با سواری غیر قابل انکار و مجلل

این خودرو از دوربین جلو برای بررسی ناهمواری‌ها استفاده می‌کند و سیستم تعلیق را متناسب با آن تنظیم می‌کند تا سوارکاران آن نقص‌های جاده را احساس نکنند. این یک فناوری جالب، اما گران است و ما فکر می‌کنیم اکثر خریداران متوجه می‌شوند که تنظیمات استاندارد عملکرد خوبی دارد.

این نسل از GLS با استقراض از داشبورد و طرح کابین خلبان خود از SUV مشابه کلاس GLE جدید، بسیار مدرن‌تر از نمونه‌ای است که جایگزین آن می‌شود. این خودرو حداکثر هفت مسافر را در خود جای می‌دهد. فضای مسافر در ردیف اول و دوم سخاوتمندانه است و ردیف سوم گرچه به اندازه ردیف دوم جادار نیست، اما براحتی می‌تواند یک فرد بزرگسال را در خود جای دهد ،  چیزی که نمی‌توان در مورد X۷ گفت.

۲۰۲۱  GLS؛ خودرویی با سواری غیر قابل انکار و مجلل

دو نمایشگر عظیم دیجیتال ۱۲.۳ اینچی کل داشبورد را به خود اختصاص داده اند: یکی به عنوان صفحه نمایش قابل تنظیم برای راننده در حالی که دیگری وظایف سرگرمی را بر عهده دارد و از نرم افزار جدید MBUX مرسدس بنز که دارای یک دستیار مجازی مانند آیفون است استفاده می‌کند.

قابلیت Apple CarPlay و Android Auto، پیمایش درون داشبورد و یک نقطه اتصال Wi-Fi داخلی همه استاندارد هستند. همه مدل‌های GLS با استریو Burmester Surround Sound ۱۳ بلندگو ارائه می‌شوند، اما اگر این برای شما کافی نیست، یک سیستم صوتی سه بعدی Burmester با آرایش دیوانه وار ۲۶ بلندگو وجود دارد.