شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#دولت#کانادا#حقوق بشر#چین

نماینده چین در سازمان ملل:

سازمان ملل به نقض جدی حقوق بشر در کانادا رسیدگی کند

سازمان ملل به نقض جدی حقوق بشر در کانادا رسیدگی کند

نماینده چین در سازمان ملل متحد، خواستار رسیدگی بی طرفانه این سازمان به نقض جدی حقوق بشر علیه مردم بومی کانادا از سوی دولت این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی بی اس، ساعاتی پس از اقدام مداخله‌جویانه دولت کانادا، مبنی بر درخواست اتاوا از سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت حقوق بشر شهروندان چینی ساکن استان سین کیانگ در چین، پکن با صدور بیانیه‌ای از سازمان ملل درخواست کرد تا به موضوع جنایات دولت کانادا علیه بومیان این کشور رسیدگی کند.

بر اساس این گزارش، «جیانگ دوآن» نماینده ارشد دفتر نمایندگی چین در سازمان ملل متحد گفت: ما عمیقاً در خصوص نقض جدی حقوق بشر علیه مردم بومی کانادا نگران هستیم. کانادا مردم بومی را از سرزمین خود بیرون رانده، آنها را می‌کشد و فرهنگ آنها را نابود می‌کند.

این نماینده ارشد چین همچنین افزود: ما خواستار انجام تحقیقات بی‌طرفانه در خصوص مواردی هستیم که در آنها، علیه مردم بومی (کانادا) به ویژه کودکان، جنایت رخ داده است.

لازم به ذکر است کشورهای ایران، روسیه، بلاروس، کره شمالی و سوریه نیز همزمان از این بیانیه و قرائت آن در صحن علنی سازمان ملل حمایت کرده‌اند.

این اقدام چین، پاسخی کوبنده به سخنان امروز «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا بوده که ضمن ابراز نگرانی در خصوص وضعیت حقوق بشر در استان سین کیانگ چین، خواستار رسیدگی سازمان ملل به این موضوع شده بود.