شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار
عرضه دلار متشکل افزایش یافت

عبور قیمت دلار از مرز حساس/جوسازی نوسان‌گیران در بازار ارز

کدخبر: 421136
اقتصادنیوز: امروز اول تیرماه 1400 فضای بازار بیش از گذشته مترصد دریافت اخبار سیاسی اس. و دلار تحت تاثیر جوسازی نوسان‌گیران و استفاده از اخبار دولت آینده و مذاکرت احیای برجام به بالای مرز حساس 24 هزار و 200 تومان سوق پیدا کرد.

به گزارش اقتصادنیوز دلار آمریکا که معاملات روز گذشته را روی قیمت 23 هزار و 930 تومان به پایان رسانده بود در شروع کار امروز به کانال 24 هزار تومان وارد شد و روی 24 هزار و 150 تومان قرار گرفت. نرخ دلار در ادامه مرز حساس 24 هزار و 200 تومان را پشت سر گذاشت، اما دوباره آن را از دست داد. دلار در تلاشی دوباره بالای مرز 24 هزار و 200 تومان قرار گرفت و در آخرین ساعات مبادلات روی 24 هزار و 220 تومان ایستاد. قیمت درهم نیز در طول معاملات امروز بالای مرز 6 هزار و 600 تومان نوسان داشت و بنا به نظر تحلیل‌گران به افزایش قیمت دلار کمک کرد.

N2

دشواری‌های پیش روی مذاکرات و واکنش دلار

امروز افزایش قیمت دلار در حالی اتفاق افتاد که اخبار مربوط به مذاکرات که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده کاملا منفی نبودند، اما دوباره دشواری‌های پیش روی مذاکرات در این اخبار قدری برجسته شدند. مثلا مسئول سیاست‌ خارجه اتحادیه اورپا اظهار امیدواری کرد که نتیجه انتخابات ایران بر روند مذاکرات تاثیر نگذارد، اما دستیابی به توافق در مذاکرات وین در شرایط کنونی را همچنان دشوار می‌داند. به نظر می‌رسد نوسان‌گیران در بازار از این جنبه اخبار استفاده کردند و قیمت دلار را به بالای مرز حساس 24 هزار و 200 تومان سوق دادند.

افزایش قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی به دنبال افزایش قیمت دلار رشد کرد. نرخ سکه عصر روز گذشته 10 میلیون و 330 هزار تومان بود. قیمت سکه عصر امروز 80 هزار تومان بالاتر و روی 10 میلیون و 410 هزار تومان قرار گرفت.

برخی فعالان بازار معتقدند فضای بازار دوباره خبری شده است، افزایش قیمت دلار تحت تاثیر التهابی که برخی اخبار ایجاد می‌کند و استفاده نوسان‌گیران اتفاق افتاد و لزوما پایدار نیست. سکه نیز به همین افزایش قیمت دلار واکنش نشان داد و رشد کرد. متغیر مهم‌تر برای سکه طلای جهانی است و نوسانات قیمت دلار ممکن است برگشت کند.

افزایش تزریق دلار در بازار متشکل

قیمت دلار و یورو در بازار متشکل، سامانه سنا و بازار آزاد افزایش یافت. افزایش قیمت دلار در بازار آزاد با عبور آن از مرز حساس 24 هزار و 200 تومانی همراه بود. تزریق دلار در بازار متشکل ارزی همراه با رشد قیمت دلار بازار آزاد زیاد شد. امروز عرضه دلار متشکل از روز گذشته 57 درصد بیشتر بود و روی رقم 6 میلیون و 636 هزار قرار داشت.

J11

به طور خلاصه می‌توان گفت فضای بازار خبری شده است. دلار آمریکا تحت تاثیر جوسازی نوسان‌گیران به بالای مرز حساس 24 هزار و 200 تومان سوق داده شد. همراه با افزایش قیمت دلار تزریق این ارز در بازار متشکل نسبت به روز گذشته 57 درصد رشد کرد. سکه نیز تحت تاثیر رشد دلار قدری خود را بالا کشید، اما متغیر مهم برای سکه در حال حاضر طلای جهانی است.

J10