شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بشار اسد#روسیه#سوریه

جزئیات دیدار بشار اسد با معاون نخست‌وزیر روسیه

نطق تلویزیونی بشار اسد بعد از پیروزی

رئیس‌جمهور سوریه در دمشق با معاون نخست‌وزیر روسیه دیدار و با وی درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه در دمشق پایتخت این کشور با «یوری بوریسوف»، معاون نخست‌وزیر روسیه دیدار کرد.

خبرگزاری ایتارتاس روسیه با گزارش این خبر نوشت بوریسوف به نمایندگی از مردم روسیه انتخاب بشار اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه را به وی تبریک گفت.

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت این انتخابات، مرجعیت سیاسی بشار اسد و اعتماد مردم سوریه به مسیر وی برای باثبات کردن اوضاع این کشور را نشان داد.

وی گفت: «یک هیئت روسیه‌ای متشکل از اعضای شورای فدراسیون روسیه و دوما برای نظارت بر برگزاری انتخابات در سوریه حاضر بود. این هیأت، از برگزاری انتخابات تمجید کردند.»

بوریسوف خاطرنشان کرد دولت سوریه به زودی تشکیل خواهد شد و روسیه، با در نظر داشتن اینکه اوضاع سخت اقتصادی در سوریه نیازمند راه‌حل‌های فوری است به سرعت با دمشق همکاری خواهد کرد.

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: «شما از موضع اصولی روسیه مبنی بر احترام بی‌قید و شرط به تمامیت ارضی و حاکمیت یکپارچه سوریه و همچنین حق مردم این کشور برای تعیین سرنوشت خودشان طبق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل مطلع هستید.»

معاون نخست‌وزیر روسیه خاطرنشان کرد مسکو آماده ارائه کمک‌های جامع به سوریه برای بازگرداندن حیات صلح‌آمیز به این کشور است.

وی گفت: «همان‌طور که در جریان هستند ما با رییس کمیسیون بین دولتی روسیه-سوریه در تماس بودیم.»

سوریه از سال ۲۰۱۱ صحنه درگیری‌های مرگبار میان نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی و افراطی که در حال نبرد با دولت مرکزی هستند بوده است.

گزارش‌های بسیاری از جمله در رسانه‌های غربی نشان می‌دهند کشورهای غربی برای براندازی دولت سوریه از این گروه‌ها حمایت‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و لوجستیک کرده‌اند.

منبع: فارس