به گزارش برنا، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری»   روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد نیروهای مسلح در عرصه مقابله با کرونا اظهار داشت: همواره تمامی امکانات نیروهای مسلح برای مقابله با ویروس کرونا بسیج است.

وی افزود: از ابتدای مقابله با بیماری کرونا حدود شش هزار تخت بیمارستانی آماده برای مقابله با بیماری داشتیم و این آمادگی را دائماً اعلام کردیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: می‌توانیم حدود ۱۲ هزار تخت سیار و صحرایی برپا کنیم و در برپایی نقاهتگاه‌ها نیز هیچ محدودیتی نداریم و هرچقدر که نیاز باشد در خدمت کشور هستیم.

وی با اشاره به انجام طرح‌های پژوهشی مرتبط با کرونا در نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: علاوه بر مشارکت با وزارت بهداشت در طرح شهید سلیمانی، کارهای علمی و پژوهشی زیادی در نیروهای مسلح انجام شده است؛ در این زمینه یکی از واکسن‌های متعلق به وزارت دفاع در مرحله دوم تست بالینی است و واکسن دانشگاه علوم پزشکی سپاه نیز طی روزهای آتی رونمایی می‌شود.

سرلشکر باقری با بیان اینکه «تحقیقات در حوزه داروها و عوامل کنترل‌کننده نیز در حال انجام است»، گفت: نیروهای مسلح در تمام بخش‌هایی که توانمندی داشته باشند، دائماً در خدمت مردم و بخش بهداشت و درمان خواهند بود.