شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آتش#آتش بس#حماس

اسماعیل هنیه:

رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در توافق آتش بس پایبند نیست

رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در توافق آتش بس پایبند نیست

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در توافق آتش‌بس پایبند نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس سخنانی را در خصوص کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در اجرای توافق آتش بس مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس که هم اکنون در کشور موریتانی به سر می‌برد، گفت: رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در توافق آتش‌بس پایبند نیست.

هنیه افزود: در توافق آتش بس بر مواردی نظیر بازگشایی گذرگاه‌ها و اجازه صید به ماهیگیران فلسطینی تأکید شده است اما صهیونیست‌ها از اجرای این تعهدات سر باز می‌زنند.

پیش از این، روزنامه لبنانی «الأخبار» مطلبی را در خصوص مسأله مبادله اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: رژیم صهیونیستی مطالبات زیاده خواهانه ای را در خصوص مبادله اسرا با حماس مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، روزنامه الأخبار در این مطلب همچنین عنوان کرده است: اخیراً «تور ویسلند» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در غرب آسیا پیامی را از طرف رژیم صهیونیستی به مقامات جنبش مقاومت اسلامی حماس رساند.

روزنامه مذکور عنوان کرده است: این مقام سازمان ملل متحد به مقامات حماس اعلام کرد که تا پیش از پایان آزادسازی اسرای رژیم صهیونیستی، این رژیم اجازه بازگشایی گذرگاه‌ها یا ورود کمک‌های بین‌المللی به غزه را نمی‌دهد و از بازسازی این منطقه جلوگیری خواهد کرد.