اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب کشورمان بازتاب گسترده‌ای در رسانه های عربی به همراه داشت.

سید ابراهیم رئیسی در اولین نشست خبری خود به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران به موضوعات مختلفی از جمله مسائل مربوط به اوضاع داخلی کشور و نیز چارچوب‌های اصلی سیاست خارجی پرداخت.

وی در بعد داخلی تاکید کرد: سیاست داخلی و اولویت های ما در دولت سیزدهم بهبود وضعیت کسب و کار مردم، بهبود شرایط و وضعیت معیشت مردم و بهبود شرایط در نظام اداری و کارآمدی رقم زده خواهد شد. حتما یک نظام اداری کارآمد، سالم و قانون مدار و فساد ستیز شکل خواهد گرفت.

او همچنین در نخستین گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها به عنوان رئیس جمهور ایران، دفاع از منافع ملی و حقوق مردم ایران را اولویت خود در تعامل با جهان اعلام کرد و به بیان دیدگاه‌های خود درباره مذاکرات وین، تعامل با آمریکا و غرب و نیز روابط با کشورهای منطقه پرداخت.

شبکه الجزیره  که این نشست را پوشش خبری داد نوشت: رئیسی تاکید کرد که دولتش از مذاکرات هسته ای حمایت می کند اما برنامه موشک های بالستیک غیرقابل مذاکره است.

این شبکه قطری نوشت: ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور منتخب ایران در اولین نشست خبری خود خاطرنشان کرد که آمریکایی ها خودشان از برجام خارج شدند و در ابتدا باید به آن باز گردند.

شبکه العربیه  نیز بحث قدرت موشکی ایران و برجام را مورد توجه قرار داد و نوشت: ابراهیم رئیسی گفت که در رابطه با موشک های بالستیک مذاکره نخواهند کرد اما از مذاکراتی که منافع ملت ایران تامین می کند حمایت خواهد کرد.

این شبکه سعودی همچنین نوشت: رئیس جمهور جدید ایران تاکید کرد که سیاست خارجی تهران نه با برجام آغاز می شود و نه به آن محدود خواهد بود.

بخش عربی شبکه آر تی نیز  نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران گفت که با جو بایدن، همتای آمریکایی خود دیدار نخواهد کرد و در رابطه با موشک های بالستیک مذاکره نخواهد کرد. او تاکید کرد که تهران از گروه های مقاومت منطقه حمایت می کند.

پایگاه خبری المصری الیوم  نیز نوشت: ابراهیم رئیسی در اولین نشست خبری خود تاکید کرد که سیاست خارجی دولتش با برجام آغاز نمی شود و به آن محدود نخواهد بود و دنیا بداند که فشار و تحریم علیه تهران نتیجه نداشته است و برای رفع آن ها تجدید نظر کند.

پایگاه لبنانی العهد  نیز نوشت: ابراهیم رئیسی تاکید کرد که واشنگتن فورا به برجام بازگردد و تحریم ها علیه ایران را بردارد.

این پایگاه خبری همچنین بخش زیادی از اظهارات رئیسی را نیز برای مخاطبان خود بازنشر کرد.

شبکه اسکای نیوز عربی  نیز در چند نوبت از برنامه های خبری خود به بازتاب سخنان رئیس جمهور منتخب ایران پرداخت و نوشت: ابراهیم رئیسی در اولین نشست خبری خود تاکید کرد که سیاست خارجی دولتش محدود به برجام نخواهد بود.

شبکه المیادین  نیز نوشت: ابراهیم رئیسی تاکید کرد که سیاست خارجی دولت جدید ایران با برجام آغاز نمی شود و به آن محدود نخواهد بود.

این شبکه لبنانی همچنین نوشت: رئیسی گفت که از هر مذاکراتی که منافع هسته ای را تضمین کند حمایت خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که مذاکرات فرسایشی باشد.

خبرگزاری اسپوتنیک عربی  نیز نوشت: ابراهیم رئیسی خواهان برداشتن تحریم های آمریکا علیه ایران شد.

بر اساس این گزارش، دیگر رسانه های عربی نیز اولین نشست خبری رئیس جمهور جدید ایران را منتشر کردند.