شهر خبر

طرح ۱۴۵۵ با شعار "قرآن، امید، زندگی" از پنجم تیرماه آغاز می‌شود


طرح 1455 با شعار "قرآن، امید، زندگی" از پنجم تیرماه آغاز می‌شود

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اعلام خبر آغاز طرح ۱۴۵۵ از پنجم تیرماه گفت: این طرح بر اساس موضوع‌محوری و با شعار قرآن، امید، زندگی در ۱۰ هفته با کمک دیگر نهادهای قرآنی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست خبری طرح ملی قرآنی 1455 امروز، اول تیرماه در سالن عطار مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و حجت‌الاسلام ارزانی رئیس کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در این نشست گفت: امسال پانزدهمین دوره طرح ملی 1455 به مناسب هزار و چهارصد و پنجاه و پنجمین سال نزول قرآن با مشارکت نهادهای فرهنگی و امور قرآنی و چهار معاونت صدا و سیما برپا می‌شود.

دبیر شورای معارف سیما افزود: اجرای این طرح از پنجم تیرماه آغاز می‌شود و تا 12 شهریورماه به مدت 10 هفته، معادل 70 روز ادامه پیدا می‌کند. محوریت سال گذشته خانواده بود. امسال با توجه به استقبال خوب سال قبل، مقرر شد تا همچنان موضوع‌‌محور پیش برویم و بنابراین شعار «قرآن، امید، زندگی» را تعیین کردیم.

شیخ‌اکبری اظهار کرد: به لحاظ موضوعی برای 10 هفته ذیل شعار امسال، برای هر هفته موضوعاتی تعیین شد. هفته اول؛ موضوع بشارت و آینده روشن، هفته دوم؛ امید به مغفرت و گشایش مادی و معنوی، هفته سوم؛ مهربانی، برّ و احسان، هفته چهارم؛ شکر، هفته پنجم؛ ولایت و ولایت‌پذیری، هفته ششم؛ خانواده، هفته هفتم؛ زیست مجازی، زیست حقیقی، هفته هشتم؛ تواصی به حق، هفته نهم؛ حق الناس و هفته دهم؛ عقل، فکر و علم پیش‌بینی شده است.

شیخ‌اکبری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح سال گذشته و امسال را مشارکت استان‌ها با محوریت مراکز صدا و سیما در این طرح دانست و گفت: همچنین امسال مشارکت در تأمین جوایز منسجم‌تر از سال‌های قبل اتفاق می‌ا‌‌فتد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص طرح امسال، گفت: امسال برنامه‌های شاخص و پرمخاطب سیما معطوف به این طرح می‌شوند، مراکز استان‌ها به این طرح می‌پردازند، سه جشنواره هنری ذیل این طرح اجرا می‌شود که مسئولیت آن با ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد است. در فضای مجازی نیز با اپلیکیشن طراحی شده با ضریب نفوذ و قدرت بیشتری این طرح را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/