به گزارش برنا؛ چندی پیش رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از پایان فرآیند تحقیق و تفحص در زمینه شهادت دو محیط‌بان زنجانی خبر داد و گفت: پرونده تکمیل و تحویل دستگاه قضایی شد.

جعفر رحمتی با اشاره به اینکه پس از یافتن پیکر شهدای محیط بانان چند نفر به اتهام قتل آنها دستگیر شدند، عنوان کرد: با شواهد و اقرار مشخص شد تمام این جنایت توسط یک فرد انجام شده که تحویل مراجع قضایی شده و قرار کیفرخواست هم برایش صادر شده است.

او با بیان اینکه ترس از دستگیری و از دست دادن اسلحه‌ها زمینه این جنایات توسط شکارچی غیر مجاز را فراهم کرده است، گفت: محیط بانان قانون به کارگیری اسلحه را در این حادثه رعایت کرده‌اند و تلاش قاتل استفاده از این شرایط و فرار از چنگ قانون بوده است.

خبر صدور رأی بدوی دادگاه قاتل محیط بانان زنجانی

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه رای پرونده شهادت دو محیط‌بان که در فروردین‌ماه امسال شهید شدند، صادر شده است، گفت: این پرونده در مرحله تجدیدنظر بوده و در دادگاه بدوی یک نفر قاتل این پرونده به دو فقره قصاص قتل عمد محکوم شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به اینکه سرعت رسیدگی به این پرونده بسیار بالا بوده و در کمتر از یک ماه کیفرخواست آن صادر شده است، گفت: پس از قطعی شدن حکم، اعلام و اجرا می‌شود.