شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#قبال#برلین#آلمان#سیاست خارجی#مسکو

انتقاد سیاستمداران آلمانی از سیاست‌های تهاجمی برلین در قبال روسیه


انتقاد سیاستمداران آلمانی از سیاست‌های تهاجمی برلین در قبال روسیه

برخی سیاستمداران آلمانی به مناسبت هشتادمین سالروز حمله آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی سابق انتقاد شدیدی به سیاست خارجی تهاجمی برلین در قبال روسیه وارد کرده و خواستار نزدیکی بیشتر به مسکو شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، برخی سیاستمداران آلمانی از جمله نخست وزیر سابق ایالت براندنبورگ و پیتر براندت از تاریخدان های معروف در آلمان و "آنته ولمر"، از سیاستمداران سابق حزب سبز آلمان در فراخوانی به مناسبت هشتادمین سالگرد حمله آلمان به اتحاد جماهیر شوروی سابق اعلام کردند: حرکت کنید! سرانجام حوزه و منطق جنگ سرد را ترک کنید! این قدرت های تانکی و شمار تسلیحات نیستند که باید رشد کند بلکه آمادگی برای نزدیک شدن به هم باید افزایش یابد.

"راینر براون" مدیر دفتر بین‌المللی صلح که این فراخوان موسوم به "بگذارید صلح کنیم" را همراه با انجمن آلمان و روسیه تنظیم کرد در این باره گفت: ما می خواهیم تفکر و سیاست تنش زدایی را احیا کنیم و این مسئله را آشکار کنیم که صلح در اروپا بدون صلح با روسیه قابل تصور نیست.

وی این انتقاد را وارد کرد که سیاست تنش زدایی به نفع ارتقاء بی بند و بارانه تسلیحات و اهریمن سازی عقب نشسته است.

معاون رئیس سابق پارلمان آلمان هم این انتقاد را وارد کرد که جنگ طلبی حقوق بشری به عنوان دلیلی برای تحریم و یا موضع تهاجمی در قبال روسیه و یا رقیب بزرگ ما در چین مورد استفاده قرار می گیرد.

امضا کنندگان این بیانیه انتقادی همچنین از منتقدان دراز مدت سیاست های دولت در قبال روسیه و تحریم های اعمال شده علیه مسکو به دلیل بحران در شرق اوکراین هستند. حدود 300 منتقد سیاست های دولت آلمان در قبال روسیه این بیانیه را امضا کرده اند که از طیف های محافظه کار تا چپ گرا را شامل می شوند.

"سویم داگدلان"، از نمایندگن بلند پایه حزب چپ آلمان هم دولت را به در پیش گرفتن یک سیاست خارجی تهاجمی در قبال روسیه متهم کرده است.

وی در مقاله ای که در یک رسانه آلمانی به چاپ رسیده است اعلام کرد که دولت آلمان آشکارا مسیر آماده سازی جنگ علیه روسیه را در پیش گرفته است.

وی دلیل این اظهارات خود را از جمله مانورهای سیاست خارجی دولت آلمان در چارچوب ناتو عنوان کرده است.

"داگدلان" تمرینات و مانورهای نظامی از جمله „Defender 21 را بخشی از سیاست در راستای آماده سازی جنگ علیه روسیه عنوان کرده است.

این سیاستمدار بلند پایه حزب چپ آلمان همچنین افزود: دولت آلمان به جای تفاهم دیپلماتیک با روسیه بر روند ارتقاء تسلیحات بی مثال تکیه دارد تا در کم ترین زمان با هزینه های نظامی حدود 85 میلیارد یورو بسیار بالاتر از روسیه با هزینه فعلی 54 میلیارد یورو قرار گیرد.

"داگدلان" همچنین به سیاست های وزیر دفاع آلمان در قبال روسیه انتقاد وارد کرده و گفت: کسی که به روسیه اعلان جنگ کند علاقه ای به تنش زدایی ندارد. وی مناسبات آلمان و روسیه را در نقطه ای عمیق ارزیابی کرده و برلین را متهم کرد که هر مخالفی را عروسک خیمه شب بازی کرملین معرفی می کند.

در 22 ژوئن سال 1941 آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی حمله کرد و تا سال 1945 حدود 27 میلیون قربانی به بار آورد که در هیچ کشوری در طول جنگ جهانی دوم این گونه نبود.

داگدلان تاکید کرد که دوستی با روسیه و دیگر کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق باید به اولویت های سیاست آلمان تبدیل شود و در این زمینه دولت را به فراموش کردن تاریخ محکوم کرد.

انگلا مرکل صدراعظم آلمان هم سالروز حمله آلمان نازی بر اتحاد جماهیر شوروی پیشین را «دلیلی برای شرمندگی» عنوان کرد. مرکل در پیامی ویدیویی اش اظهار داشت: «ما با فروتنی در برابر افراد کمی که از این حمله نظامی جان به سلامت برده و هنوز زنده هستند، سر تعظیم خم می کنیم.» مرکل افزود: «… و ما بسیار ممنون هستیم که این افراد دست آشتی به سوی ما دراز کردند. آمادگی آنها (برای آشتی)، پس از آنهمه عملی که آلمانی ها علیه شان انجام دادند، مثل یک معجزه است.»

او افزود که «مسئولیت جنایات حکومت نازی ها» به عهده آلمان باقی می ماند و «هیچ چیزی نباید فراموش شود».

انتهای پیام/