شهر خبر

افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی در یکی از محروم ترین نقاط مرزی کشور

وزیر بهداشت گفت: امروز در مراوه تپه در استان گلستان، بیمارستان 64 تختخوابی علوی که توسط بنیاد مستضعفان در یکی از محروم ترین و نیازمندترین نقاط مرزی این استان ساخته شده را افتتاح کردیم. این بیمارستان شامل تمام بخش های مورد نیاز و یکی از مراکز مجهز برای ارائه خدمات به مردم این منطقه است.

افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی در یکی از محروم ترین نقاط مرزی کشور

به گزارش منیبان؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی علوی مراوه تپه، اظهار داشت: در پویش ره سلامت که از سال گذشته آغاز شده و تا مردادماه امسال حدود 14 هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت های بیمارستانی کشور افزوده می شود.

او افزود: در طول دوران مدیریت کرونا، تعداد تخت های ویژه ICU در کشور در یکسال گذشته نسبت به زمان های گذشته، دوبرابر شد. حدود 1400 پروژه بهداشتی شامل خانه بهداشت، مرکز بهداشتی و درمانی و مرکز جامع خدمات سلامت و تسهیلات زایمانی نیز تا پایان مرداد افتتاح می شود.

وزیر بهداشت گفت: در ایران به ازای هر هزار نفر به طور متوسط 1.6 تخت بیمارستانی وجود دارد و خوشبختانه در استان گلستان به این عدد نزدیک می شویم و در نقاطی که کمبودهایی دارند، با ساخت تخت ها و بیمارستان های جدید، این نواقص را جبران می کنیم. در اکثر نقاط کشور به میزان متوسط کشوری از نظر تخت بیمارستانی نزدیک می شویم و در خیلی از نقاط نیز از متوسط کشوری، فراتر رفته ایم.