شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#استان تهران#بهزیستی

راه‌اندازی خانه‌های حمایتی بهزیستی برای نگهداری موقت از معلولان و سالمندان تهرانی


راه‌اندازی خانه‌های حمایتی بهزیستی برای نگهداری موقت از معلولان و سالمندان تهرانی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی مراکز موقت نگهداری معلولان و سالمندان از یک روز تا یک ماه توسط بهزیستی استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید احمد خادم معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری با اشاره به نظارت تیم‌های بهداشتی در فرایند واکسیناسیون جامعه هدف سازمان بهزیستی در مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان و سالمندان اظهار کرد: تمام این فرآیند توسط گروه‌های نظارتی شبکه بهداشت انجام می‌شود و در واقع سازمان بهزیستی تنها این افراد را معرفی می‌کنند و هیچ نقشی را در فرآیند واکسن ندارند.

وی همچنین از راه‌اندازی خانه‌های حمایتی کوچک برای ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: این طرح جدیدی است که می‌توانند مثمرثمر باشد و راه‌اندازی 10 خانه حمایتی کوچک در دستور کار سازمان بهزیستی استان تهران قرار گرفته است و در واقع در این خانه‌ها خدمات مناسبی به معلولان و گروه‌های هدف ارائه خواهد شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور وجه تمایز این خانه‌ها را در مراکز توانبخشی در تعداد مددجویان دانست و گفت: با توجه به اینکه ظرفیت این مراکز 10 نفر است و خدمات مناسبی برای این افراد ارائه خواهد شد.

وی همچنین از ارائه خانه‌های حمایتی به افراد متخصص خبر داد و گفت: افراد متخصص می‌توانند تا سه مجوز با ظرفیت سی نفر را از سازمان بهزیستی در مناطق مختلف تهران اخذ کنند.

خادم از راه‌اندازی خانه‌های حمایتی تحت عنوان مراکز موقت برای راه‌اندازی معلولان و سالمندان اشاره و تصریح کرد: در این طرح افراد معلول و سالمند از یک روز تا یک ماه در مراکز نگهداری می‌شوند و این طرح در راستای حمایت از خانواده‌ها خواهد بود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره شهریه این مراکز، گفت: این شهریه‌ها با توجه به هزینه‌های روزمره و خانواده تعیین خواهد شد. به زودی مراکز موقت برای نگهداری معلولان و سالمندان از سوی سازمان بهزیستی راه‌اندازی خواهد شد.

خادم در رابطه با هزینه‌های توانبخشی معلولان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ما در سال گذشته با جهش قابل توجهی در حوزه افزایش قیمت لوازم توانبخشی مواجه بودیم طرحی را با عنوان مگاپروژه تهیه لوازم توانبخشی از سوی سازمان بهزیستی در دستور کار قرار گرفت اما با توجه به شرایط سال 99 این طرح اجرا نشد اما امیدواریم این طرح را در سال 1400 اجرایی کنیم.

وی درباره طرح مگاپروه تهیه لوازم توانبخشی ویژه معلولان خاطر نشان کرد: افراد متقاضی به مراکز مثبت زندگی در سطح استان تهران مراجعه و درخواست خود را به صورت الکترونیکی و در یک بازه زمانی مشخص ارائه خواهند داد و پس از تایید درخواست این افراد از سوی سازمان بهزیستی، بخشی از هزینه لوازم کمک توانبخشی توسط سازمان بهزیستی تامین خواهد شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه لوازم توانبخشی برای تمام لوازم خواهد بود و تمام معلولان می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

وی در خصوص مدت زمان استفاده از این طرح، عنوان کرد: برای هرگونه لوازم توانبخشی دوره استانداردی پیش‌بینی شده است و افراد بر اساس آن می‌توانند از کمک هزینه تعلق گرفته به این وسایل استفاده کنند.

انتهای پیام/