شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قوه قضاییه
در پاسخ به میزان|

ربیعی: همواره تعامل و همکاری خوبی بین دو قوه قضاییه و مجریه وجود داشته است

سخنگوی دولت با اشاره به عملکرد دستگاه قضا گفت: از زمانی که آقای رئیسی ریاست قوه قضاییه را به عهده گرفتند آغازگر اصلاحات نهادی شدند. همواره تعامل و همکاری خوبی بین دو قوه وجود داشته است و دولت نیز از این موارد استقبال کرده است.
خبرگزاری میزان - علی ربیعی ظهر امروز  در نشست خبری خود با اصحاب  رسانه، در پاسخ به سوالی درباره عملکرد دستگاه قضا و اینکه همکاری دستگاه قضا با دولت چگونه بوده گفت: در دولت تدبیر و امید همواره باور داشته ایم که تعامل مبتنی بر عقلانیت دولت و قوه قضاییه امری ضروری است که نتیجه آن تامین منافع همگانی در سطح جامعه خواهد بود.

وی افزود: در طول دو دوره گذشته نشان دهنده عقلانیت حاکم بر روابط بوده است، هماهنگی و همکاری با قوای دیگر و کاهش تنش‌ها باعث شده از این حیث کشور شرایط آرام‌تری را نسبت به دوره‌های قبل سپری کند و کمتر شنیده شدن نام هیات عالی حل اختلاف در این دوران نیز، موید این مطلب است.

ربیعی گفت: در خصوص عملکرد دستگاه قضا می توان گفت، از زمانی که جناب آقای رییسی ریاست قوه قضاییه را به عهده گرفتند آغازگر اصلاحات نهادی شدند. مهمترین آن، اصلاح از درون بوده و نیز همکاری با دولت در خصوص لوایحی مثل لایحه صیانت از حقوق زنان در زمینه‌های مختلف اعم از مبارزه با فساد، حفاظت از حقوق شهروندی، مبارزه با گرانفروشی و احتکار، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تدوین لوایح و دیگر مسائل مهم، همواره تعامل و همکاری خوبی بین دو قوه وجود داشته است و دولت نیز از این موارد استقبال کرده است. این موارد را آغاز طلیعه‌ای برای اصلاحات در قوه قضاییه تلقی کنیم و در اینجا شاهد تعاملات خوبی با دولت بوده ایم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما امیدواریم که اصلاحات آغاز شده در قوه قضاییه تحت ریاست بعدی این قوه هم با همین قوت و جدیت دچار گسست نشود و ادامه پیدا کند. البته ما در مواردی همچون پرونده‌های رییس کل بانک مرکزی و خصوصی سازی معتقد بودیم در نظر نگرفتن تصمیمات مبتنی بر الزامات سیاستگذاری ضروری است و حداقل برخی موارد را به مقام معظم رهبری نیز منعکس کرده ایم.

وی گفت: امیدواریم رییس قوه قضاییه و رییس قوه مجریه در آینده در درکی مشترک علاوه بر اصلاح امور در سرعت بخشیدن در اقدامات هم تاکید کنند و با این روش به نوعی به ثبات و قوام بخشیدن در امور به فهم مشترک برسند و در مجموع روابط خوبی بین قوه قضاییه و قوه مجریه در دوره آقای رئیسی شاهد بودیم.

 

انتهای پیام/