سرنوشت برجام در گرو تصمیم رئیس‌جمهور منتخب، برجام  ابزار رسیدگی به مسائل غیرهسته‌ای تهران، ایران آماده بازگشت به بازار نفت، دلارهای سعودی برای مقابله با نفوذ ایران، دستیابی اسرائیل به سامانه پدافند لیزری ضدپهپادی، انقلاب فولادی در ارمنستان، ممنوعیت فعالیت حزب دموکراتیک خلق‌ها  در ترکیه و فروش پاکستان به چین سرخط رسانه های دنیا را در نیم روز گذشته شکل داده‌اند.

پولیتیکو مدعی شده اگرچه مذاکرات هسته‌ای در حال پیشرفت است، اما هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که توافقی حاصل خواهد شد و رییس‌جمهور شدن ابراهیم رییسی هم می‌تواند شرایط را پیچیده‌تر کند. مضاف بر این‌که آمریکا حاضر نیست تمامی تحریم‌های اعمال‌شده توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه ایران را برای بازگشت به توافق هسته‌ای برجام رفع کند.

از سوی دیگر به گزارش رویترز، جی ساکی سخنگوی کاخ سفید، در یک نشست مطبوعاتی در واکنش به اظهارات ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری منتخب، مبنی بر عدم تمایل او به دیدار با همتای آمریکایی خود، گفت: ایران و آمریکا با هم روابط دیپلماتیک ندارند و از قبل از انتخابات ایران، امروز و احتمالا در آینده موضع دولت و رئیس‌جمهوری آمریکا این خواهد بود که صرف‌نظر از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، تصمیم‌گیر نهایی در مذاکرات هسته‌ای رهبر ایران است و ما هیچ برنامه‌ای برای دیدار رؤسای‌ جمهوری دو کشور نداریم و معلوم نیست آیا در آینده چیزی تغییر کند یا نه. او تصریح کرده‌ با انتخاب رئیسی، تغییر کمی در حوزه مذاکرات هسته‌ای اتفاق افتاده و مادامی که مذاکرات ادامه دارد، آمریکا آن را دنبال خواهد کرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر سرنوشت برجام در گرو تصمیم رئیسی؟ /ایران آماده بازگشت به بازار نفت بخوانید.