شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#پرداخت وام#وام ودیعه مسکن

پرداخت وام ودیعه مسکن از دو طریق به متقاضیان + جزئیات

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: محدودیت متراژی برای پرداخت وام ودیعه مسکن وجود ندارد و تمامی مستاجران می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

پرداخت وام ودیعه مسکن از دو طریق به متقاضیان + جزئیات

به گزارش منیبان، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه امسال هم همانند سال گذشته وام ودیعه مسکن از دو طریق به متقاضیان پرداخت می‌شود، گفت: در روش اول پرداخت تسهیلات، متقاضیان در طول یک سال تنها سود تسهیلات را پرداخت می‌کنند و در انتهای سال کل مبلغ را به صورت یک جا به بانک‌ها پرداخت می‌کنند که در این شیوه متقاضی کمترین نرخ قسط را به بانک‌ها پرداخت می‌کند.

او با بیان اینکه روش دوم تسهیلات ودیعه مسکن که به صورت ۵ ساله و با نرخ ۱۲ درصد است، افزود: در این روش متقاضی ماهیانه اصل و سود تسهیلات را به بانک‌ها پرداخت می‌کند به طوری که برای تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی در شهر تهران، متقاضی باید هرماه یک میلیون و ۵۹۲ هزار تومان به بانک پرداخت کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در روش اول پرداخت تسهیلات نرخ سود وام ۱۳ درصد است، افزود: متقاضیان امسال می‌توانند به دو شیوه اصل و سود تسهیلات را پرداخت و یا تنها سود تسهیلات را به بانک پرداخت کنند که در هر دو شیوه بانک‌ها باید با متقاضیان همکاری لازم را انجام دهند.

محمودزاده با اشاره به اینکه متقاضیانی که در سال گذشته تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کرده‌اند، امسال دیگر نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند، افزود: طی قانونی که در بانک‌ها وجود دارد، متقاضیانی که در سال گذشته تسهیلات را دریافت کرده‌اند، امسال با توجه به آنکه هنوز تسویه حساب نکرده‌اند، نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند. البته در این باره در حال رایزنی با بانک‌ها هستیم که امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در هیچ زمانی میزان متراژ واحد‌ها برای دریافت تسهیلات مبنا نبوده است، گفت: در سال گذشته هم متقاضیان هیچ محدودیتی برای متراژ واحد‌ها نداشتند و هر متقاضی با هر متراژ واحدی می‌تواند به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مراجعه کند.

او با بیان اینکه همه مستاجرانی که متقاضی این تسهیلات هستند، می‌توانند تا پایان شهریورماه نسبت به ثبت‌نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن صفحه مربوط به ودیعه اجاره، اقدام کنند و  نظام بانکی هم تا پایان آذرماه فرصت پرداخت تسهیلات را دارد، افزود: کسانی هم که زمان تمدید اجاره‌نامه آنها در نیمه دوم سال است با ثبت‌نام در سامانه و طی مراحل بانکی، اجاره‌نامه تمدید شده و کد رهگیری را ارائه می‌کنند.

محمودزاده اضافه‌ کرد: مستاجرانی که سال گذشته وام اجاره را دریافت نکردند تا پایان شهریورماه فرصت ثبت‌نام دارند، نظام بانکی هم تا پایان آذرماه وام اجاره را پرداخت خواهد کرد که به احتمال زیاد مثل سال گذشته این زمان تا بهمن‌ماه تمدید خواهد شد.

براساس این گزارش ثبت‌نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۲۶ خرداد، در سامانه اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir آغاز و تمامی مستاجران واجد شرایط می‌توانند نام‌نویسی کنند.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلانشهر‌ها (شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان است.

همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

مکانمبلغ تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن
تهران۷۰ میلیون تومان
سایر کلانشهر‌ها (شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه)۴۰ میلیون تومان
سایر شهر‌ها۲۵ میلیون تومان

متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی به تکمیل مدارک خود و ضامن‌ها اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.