علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری که به صورت‌آنلاین برگزار شد،‌ با تبریک میلاد امام رضا(ع) گفت: امام رضا علیه السلام برای ما ایرانیان نامی سرشار از مفهوم و پر از رمز و راز است و از کودکی آرزوهای خود را با نام این امام رئوف گره می‌زدیم و همواره وقتی دچار سختی در زندگی شده‌ایم اسم ایشان رابر زبان آورده‌ایم و با نام ایشان مهربانی و خیرخواهی را برای جامعه تعلیم طلبیدیم.

 وی ادامه داد: امام هشتم برای ما ایرانیان یک روح معنوی برای زندگانیست و ارادت محض به امام مهربانی‌ها بخشی از هویت ما شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد گفت: پیروزی آقای رئیسی را تبریک می‌گوییم و امیدواریم دولت سیزدهم بتواند به همه اهداف تعیین شده در جهت اهداف آرمان‌های ملی و ایجاد شرایطی برای رشد و توسعه کشور و زندگی بهتر برای مردم دست پیدا کند.

* در انتخابات بار دیگر میراث گرانقدر اسلامی جمهوریت با انتخاباتی دیگر تداوم یافت،خوشبختانه از یک سنت نیکو و نهادینه شده در جهت انتقال قدرت برخوردار هستیم و این موقعیتی است که در جهان و منطقه پرآشوب ما باید آن را پاس بداریم و بر این سرمایه بیفزاییم. 

* یکی از آسیب‌ها در برخی ادوار گذشته، فقدان تداوم میراث دولت‌های گذشته بود. هر دولتی قطعاً دارای آثار مثبت و منفی در کارنامه خود هست اما در کنار آن تجارب گرانقدری دارد که دولت دوازدهم این تجارب را به دولت جناب آقای رئیسی انتقال خواهد داد. این موضوع در دو جلسه هیات دولت و جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به بحث گذاشته شد و دولت در برنامه‌ای منظم انتقال این تجربه را خواهد داد.

* هر دولت حلقه زنجیره یک نظام سیاسی است و ما نیازمند یک نظام سیاسی هستیم که دست به دست هم مشعل رشد جامعه را تضمین کند و از این زنجیره را از گسستن مصون نگه دارد.

* اجماع نخبگان یک اصل برای عبور از شرایط سخت است. اگر دولت دوازدهم دیوار تحریم‌ها را در نقطه پایانی فرو ریختن دیوار قرار داده است اما آثار تحریم بر ایران سال‌ها باقی است و عبور از این شرایط سخت و غلبه بر آثار ساختاری و اجتماعی و مقابله با مشکلات توأمان تحریم و کرونا نیازمند کمک و در کنار هم قرار گرفتن همه قوا و نهادها است و این یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

* قرار گرفتن همه جناح های سیاسی و اجتماعی و حتی نهادهای رسانه‌ای برای مقابله با موانع، لازمه موفقیت دولت در پشت سر گذاشتن مشکلات متعدد ناشی از تحریم‌های ظالمانه و کرونا ضروری است و انتظار می رود جریان‌های سیاسی که در این انتخابات حامی کاندیدای پیروز نبوده‌اند با دوراندیشی در کنار دولت قرار بگیرند.

* رئیس جمهور منتخب به زودی رئیس‌جمهور همه ایرانیان با همه سلایق و گرایش‌های سیاسی و اجتماعی  خواهد بود، این انتخابات از جنبه سلبی هم حائز اهمیت بود، نفس برگزاری انتخابات و مشارکت مردم یک نه بزرگ به تحریم‌گران و مبلغان تحریم انتخابات بود که در امتداد طراحان تحریم اقتصادی قرار داشتند.

* در این انتخابات به همه کسانی که زیر پرچم فشار حداکثری بوده‌اند نه گفته شد. اینها این بار با نقاب دیگر به میدان آمده بود بودند و این بار هم ناکام ماندند.

* جمهوریت ما سالها در کنار تلاطم‌های تاریخی موجود حفظ شد، دستاورد مشروطه تا به امروز یعنی صندوق‌های رای اعتباری دوباره یافتند. علاوه بر این در این دوره از انتخابات رعایت اخلاق، تحمل و رواداری مخالف هم در بین هواداران نامزدها و هم میان نامزدها چشم‌گیر بود. 

* یکی از مصادیق مواجهه اخلاقی با رقابت‌های انتخاباتی رفتار آن دسته از نامزدهایی بود که برای مشارکت در این کارزار به میدان آمدند اما فرصت نیافتند و با وقار و نجابت کنار کشیدند. بنابراین می‌توان گفت اخلاق و ادب نیز در این دوره از انتخابات در لیست برندگان قرار گرفت.

* این روزها مخالفان همیشگی ایران تبلیغات منفی علیه انتخابات و آینده ایران و ناامید کردن مردم نسبت به منتخب مردم به راه انداختند. با شناخت و تجاربی که از منتخب ملت دارم و همانگونه در اظهارات کارزار تبلیغاتی هم بیان کرده اند، سیاست تعاملی، واقع بینی، عملگرایی، مصلحت اندیشی، باورمندی به عدالت و اعتقاد به خردجمعی در برنامه کار دولت قرار خواهد داشت.

 ادامه دارد