شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#جدید#قطر

آغاز کار سفیر جدید عربستان در قطر


آغاز کار سفیر جدید عربستان در قطر

سفیر جدید عربستان در قطر فعالیت خود را از روز گذشته آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، روز گذشته «محمدبن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر استوارنامه «منصور بن خالد بن فرحان آل سعود» سفیر جدید عربستان در قطر را از وی تحویل گرفت. شاهزاده منصور بن خالد بن فرحان اولین سفیر عربستان در قطر از زمان قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور از سال 2017 به شمار می رود.

وزارت امور خارجه قطر در این زمینه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی برای سفیر عربستان سعودی در انجام وظایف خود آرزوی موفقیت می‌کند و به او اطمینان می‌دهد که حمایت‌های لازم جهت پیشبرد روابط دوجانبه میان دو کشور جهت انجام همکاری‌های نزدیک‌تر در زمینه‌های مختلف به عمل خواهد آمد.

منصور بن خالد بن فرحان آل سعود پیش از این سفیر عربستان در اسپانیا بود. وی همچنین در جریان بحران قطر و قطع روابط چهار کشور عربستان و امارات و بحرین و مصر با قطر و تحریم همه جانبه این کشور اعلام کرده بود که این تحریم در نتیجه ادامه حمایت‌های قطر از گروه‌های افراط گرا و سیاست‌های خصمانه این کشور علیه همسایگان خود است.

او همچنین گفته بود که تصمیم برای تحریم قطر موضوع عجیبی نیست، زیرا کشورهای شورای همکاری خلیج فارس طی سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی انجام دادند تا قطر را متقاعد کنند که از تامین بودجه مالی گروه‌های افراط‌گرا خودداری کند و سیاست خصمانه خود علیه همسایگانش را تغییر دهد؛ اما دوحه هیچ پاسخی نداد بنابراین منطقی است که کشورهای عربی روابط خود را با آن قطع کنند.

ماه گذشته «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در دربار سلطنتی در کاخ آل سلام در جده ملاقات و درباره موضوعاتی از جمله روابط دو جانبه بین دو کشور و همکاری مشترک در زمینه های مختلف و راه های حمایت و توسعه آن گفت‌و گو کردند.

این دومین سفر امیر قطر به عربستان بعد از حضور او در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در العلاء عربستان بود.

اجلاس العلا در ابتدای سال جاری میلادی پس از اختلاف میان قطر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که سالها به طول انجامید شاهد آشتی تاریخی این کشورها با قطر بود.

انتهای پیام/