شهرخبر

۳ دلیل بالا بودن تعداد آرای باطله از نگاه یک کاندیدای ریاست جمهوری | قاضی زاده: من یک میلیون و ۶۰۰ هزار رای داشتم اما پیگیری نکردم

  نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: به بنده اعلام کردند که حدود یک میلیون و ششصد هزار رای داشتم، ولی در اصل ماجرا تغییر ایجاد نمی‌کند از این رو مهم نبود بخواهم تغییر رای‌ها را پیگیری کنم، زیرا پیگیری زمانی است که اختلاف کمی در با رتبه اول وجود داشته باشد. 

امیر حسین قاضی زاده هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دانشجو، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا رای شما در انتخابات با تغییر روبه رو بود، اظهار کرد: ابتدا باید بگویم که این موضوع برای من مهم نبود و اصلاً در اصل ماجرا هم تغییری ایجاد نمی‌کرد به خاطر همین تغییر ارای خود را پیگیری نکردم. 

وی ادامه داد: بنده از تمام کسانی که به این جانب اعتماد کردند و رای دادند تشکر می‌کنم، زیرا رای بنده نه قومیتی بود و نه سیاسی بود بلکه به نوع نگاه بنده اعتماد داشتند که این برای من ذخیره ارزشمندی است. 

نامزد سیزدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از این ذخیره ارزشمند در تحول ایران استفاده خواهم کرد، گفت: معتقد هستم که مشکل اصلی کشور در اقتصاد، فرهنگ و… نیست بلکه مشکل اصلی در مدل اداره کشور است و این مدل تا تغییر پیدا نکند مسائل هم حل نمی‌شود. 

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: به بنده اعلام کردند که حدود یک میلیون و ششصد هزار رای داری، ولی در اصل ماجرا تغییر ایجاد نمی‌کند از این رو مهم نبود بخواهم تغییر رای‌ها را پیگیری کنم، زیرا پیگیری زمانی است که اختلاف کمی در با رتبه اول وجود داشته باشد. 

وی با اشاره به آرای باطله در انتخابات ۱۴۰۰، بیان کرد: این عدد از ارای باطله برای بنده بسیار عجیب بود و برای این موضوع یا باید تحلیل سیاسی داشت یا تحلیل اجرایی، مثلا در شعبه اخذ رایی که بنده حضور داشتم زمان اخذ رای با دو ساعت تاخیر شروع شد و همچنین بسیار کند اخذ رای صورت می‌گرفت. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع بعدی که باعث شد ارای باطله افزایش داشته باشد که تعداد صندوق‌ها زیاد بود و مردم به اشتباه رای هرکدام را در صندوق اشتباه می‌انداختند این در حالی بود که بنده در شعبه‌ای که حضور داشتم رای گیری شوراها الکترونیکی بود و اگر این انتخابات کاغذی می‌بود باید چهار صندوق قرار می‌دادند که مشکل آن جا بود مردم را درباره صندوق‌ها توجیه نکردند. 

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: موضوع بعدی که باعث شد ارای باطله افزایش داشته باشد سیاسی بود یعنی مردم اصل انتخابات و مشارکت را قبول داشتند، اما در بین کاندیدای موجود فرد اصلح خود را پیدا نکردند، ولی این موضوع جای تحلیل دارد، زیرا در سال ۸۸ با مشارکت ۴۰ میلیون نفری تعداد ارای باطله یک میلیون سیصد هزار رای بود، ولی در یک مشارکت ۲۹ میلیون نفری جای سوال و بررسی لازمی دارد.