شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#افغانستان

افغانستان| «عطامحمد نور» و فراخوان بسیج ملی علیه طالبان


افغانستان| «عطامحمد نور» و فراخوان بسیج ملی علیه طالبان

درحالی که حملات طالبان در شمال افغانستان تشدید شده است، یکی از سران جهادی ضمن فراخوان بسیج ملی علیه طالبان تاکید کرد که بیشتر احزاب و شخصیت‌های سیاسی برای دفاع مقابل طالبان اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عطامحمد نور» والی سابق بلخ با تاکید بر اینکه طالبان باوری به صلح ندارد، از سران جهادی و مردم به ویژه در شمال افغانستان خواست تا برای مقابله با طالبان «بسیج ملی» تشکیل دهند.

نور اظهارداشت: «باوجودی که گروه طالبان دم از صلح می‌زند و به ما پیام صلح طلبی می‌دهند، آنطرف به هجوم و نبرد رو آورده‌ است و در کنار اشغال مناطق، به ویرانی تاسیسات عامه، کشتار مردم می‌پردازد که این امر سبب شکل‌دهی بسیج و ‌قیام ملی می‌شود».

در این فراخوان آمده است: «از احزاب محترم سیاسی درخواست می‌شود که در این شرایط حساس برای پاسداری از میهن و مردم، نیروهای خویش را شامل بسیج ملی کنند تا بتوانیم هم‌صدا و یکدست در برابر دشمنان میهن مبارزه قاطع نماییم».

وی با انتقاد از دولت افغانستان خاطرنشان کرد: «پیش ازین نیز بارها به حکومت افغانستان پیشنهاد تشکیل بسیج ملی برای دفاع از میهن و شکل دهی اجماع ملی را دادیم، اما با تاسف تعلل صورت گرفت. اینک از حکومت افغانستان مطالبه می‌شود که در‌ حمایت از بسیج ملی برای دفاع از میهن و حمایت نیروهای امنیتی، امکانات لازم و به موقع را در اختیار نیروهای بسیج ملی قرار دهد، در صورت عدم همکاری حکومت در این راستا، آسیب‌های هرگونه پیامد آن به عهده حکومت افغانستان خواهد بود».

والی سابق بلخ همچنین اظهارداشت که اکثر احزاب سیاسی به فراخوان بسیج ملی پاسخ مثبت داده‌اند اعلام آمادگی کردند و پس از آن ده‌ها گروه خودجوش نیز شکل گرفته است.

نور ادامه داد: «گروه طالبان با آن که بارها به ما‌ پیام صلح فرستاده است اما در یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر گرفته‌ است. ما با آن که به تامین صلح مصمم هستیم، اما اگر طالبان جنگ می‌خواهد، همانطوری که در گذشته نیز شمال به گورستان آن‌ها مبدل شد، این‌بار نیز نه‌تنها شمال که هرگوشه‌ این کشور به گورستان طالبان تبدیل می‌شود. پیروزی‌ از آن مردم است».

انتهای پیام/.