شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانش‌آموزان

فعالیت 400 پایگاه اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان استثنایی از 10 تیرماه شروع می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در پنجمین نشست شورای راهبری سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در سال 1400 که با حضور اعضای شورا و حضور ویدئوکنفرانسی رؤسای ادارات استثنایی استان‌ها برگزار شد از آغاز فعالیت 400 پایگاه اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان استثنایی از 10 تیرماه با حضور 8 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه خبر داد.

فعالیت 400 پایگاه اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان استثنایی از 10 تیرماه شروع می‌شود

به گزارش منیبان؛ سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در ابتدای این نشست با تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: مشهد به‌واسطه حرم امام رضا کره مذاب است که قدرت و توان حرارت آن سوزاننده رذایل و گسترش‌دهنده فضائل است.

معاون وزیر با اشاره به ایام پایانی ماه خرداد گفت: دکتر چمران اسطوره مقاومت و عرفان بود و دکتر علی شریعتی نیز معلم شهیدی بود که اسطوره انقلابی‌گری است.

معاون وزیر افزود: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در 28 خرداد برگزار شد و یکی از برکات مردم‌سالاری دینی و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در نظام جمهوری اسلامی، صندوق‌های رأی است.

او  افزود: صندوق‌های رأی نماد انتقال مسالمت‌آمیز قدرت توسط مردم است و یکی از ارکان جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز صندوق‌های رأی است.

حسینی  گفت: انتخابات اخیر جزو آرام‌ترین انتخابات سال‌های اخیر بود و منتخب مردم از سوی ارکان مختلف حاکمیت مورد پذیرش است و این موجب تسهیل فرایندها و فعالیت‌های اجرایی کشور می‌شود.

حسینی با بیان اینکه علی‌رغم شرایط کرونایی، تحریم‌ها و سیاه‌نمایی دشمنان نظام، مشارکت در انتخابات بالا و نزدیک ۵۰ درصد بود اظهار کرد: مهم‌ترین رکن نظام جمهوری اسلامی ایران سرمایه اجتماعی مردمی است، اقتدار نظام از همین سرمایه اجتماعی مردمی است و رئیس‌جمهور منتخب مردم، رئیس‌جمهور تمام مردم ایران است.

او با بیان اینکه دولت جدید یک ماه و نیم دیگر مستقر خواهد شد اظهار کرد: باید تمام رؤسای ادارات و پرسنل اداری با تمام تلاش تا پایان دولت و با روحیه جهادی خدمت کنند و آماده انتقال تجارب با رویکرد مدیریت دانش باشند.

حسینی با اشاره به آغاز برنامه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی گفت: در کنار سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از 20 تیرماه سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی نیز آغاز خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه فرصت تابستان زمان بسیار خوبی برای برنامه‌ریزی‌های مدون و با کیفیت است، افزود: فعالیت 400 پایگاه اوقات فراغت تابستانی از 10 تیرماه با حضور 8 هزار دانش‌آموز استثنایی آغاز خواهد شد.

او افزود: رویکرد فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت در تابستان جاری خانواده محوری و مهارت محوری است و این فعالیت‌ها در حیطه‌های دینی، اجتماعی، مهارتی، ادبی و ورزشی انجام خواهد شد.

حسینی  گفت: از ایام تابستان و اوقات فراغت تابستانی باید برای آماده‌سازی دانش‌آموزان جهت شرکت در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان عادی و شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نهایت استفاده را برد.

حسینی خواستار گسترش پویش‌های فرهنگی ورزشی شد و گفت: پویش کتاب‌خوانی خانوادگی، پویش عاشورایان، جشنواره بازی‌های بومی محلی و جشنواره‌های نشاط از جمله برنامه‌های هویت آفرین سال جاری سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است.

معاون وزیر در ادامه با تأکید بر اینکه تفویض اختیار به ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی از تیرماه اجرایی خواهد شد اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای سازمان سالیانه ۱۰ درصد از نیروهای ورودی به آموزش‌وپرورش باید به آموزش‌وپرورش استثنایی اختصاص یابد و رؤسای ادارات باید پیگیر سهمیه‌های استان خود باشند.

معاون وزیر با بیان اینکه در قالب نهضت مشارکتی توان‌افزایی ۱۰۵ قلم وسیله آموزشی، ورزشی و توان‌بخشی به تعداد ۷۲ هزار عدد باید برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تهیه شود اظهار کرد: تأمین این میزان تجهیزات اعتباری در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد و سال گذشته از طریق منابع ملی، منابع درون‌استانی و مشارکت خیرین بیش ۷0 میلیارد تومان از این رقم تأمین شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه شورای راهبری تلفیقی فراگیر به‌زودی تشکیل خواهد شد اظهار کرد: رشد کیفی طرح تلفیقی فراگیر مستلزم آموزش نیروی انسانی است که باید مدنظر استان‌ها قرار گیرد.