شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیستان#سیستان و بلوچستان#مجلس
صحن علنی|

نماینده ملایر و سیستان و بلوچستان به صورت مشروط از پاسخ‌های وزیر نیرو قانع شد

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی به صورت مشروط از پاسخ‌های وزیر نیرو قانع شد.
خبرگزاری میزان - سوال هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی از وزیر نیرو سوالی در دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
 
این سوال درباره‌ی پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص تامین برق مورد نیاز کشور و ارتباط با سهم برق هسته‌ای بود.

بعد از توضیحات وزیر نیرو، این نماینده مجلس گفت که در صورت تشکیل جلسه‌ای در دفتر علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور وزرای نیرو و نفت و رئیس سازمان انرژی اتمی جهت رسیدن به راهکاری برای تامین برق هسته‌ای سوال را به رای نمی‌گذارد.

علی نیکزاد رئیس جلسه نیز اظهارداشت: هفته آینده جلسه‌ای با وزرای نیرو و نفت و انرژی هسته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل خواهد شد.
 
همچنین در این جلسه سوال معین الدین سعیدی و عبدالناصر درخشان از اردکانیان وزیر نیرو بررسی شد.
 
این سوال درباره تأمین آب شرب مردم سیستان و بلوچستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن بود.

در ادامه نمایندگان سوال کننده از پاسخ‌های وزیر نیرو به سوال خود درباره علت عدم اجرای تکالیف قانون برنامه ششم توسعه خصوصا در اجرای ماده ۳۶ توسط وزارت نیرو به صورت مشروط قانع شدند.

گفتنی است در ماده ۳۶ برنامه ششم توسعه بر تأمین ۳۰ درصد از آب مورد نیاز مناطق جنوب کشور در جوار دریای عمان و خلیج فارس با استفاده از آب شیرین‌کن‌ها تأکید دارد.

نیکزاد در جریان سوال مطرح شده گفت: وزارت نیرو باید آب شرب مورد نیاز سیستان و بلوچستان را با اجرای عملیات ویژه‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأمین کند؛ همچنین نمایندگان بار‌ها بر رفع مشکلات قطعی برق در سراسر کشور تأکید داشتند.

سعیدی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به تعهد آقای اردکانیان وزیر نیرو و آقای نیکزاد در زمینه پیگیری سوال بنده از به رأی گذاشتن سوال انصراف داده و قانع می‌شوم. 

انتهای پیام/